Vikten minskar och träningssuget ökar

 På 12 dagar  har jag minskat 2,8 kg till. 

Jag är nöjd över detta och tacksam. Troligtvis är pumpningen en stor del av det hela. Så det är ännu en anledning till att fortsätta pumpa, att vikten minskar. Jag har ju en rejäl övervikt sen graviditeten med Gabriel, så jag kan behöva all hjälp jag kan få. 

Men att se denna siffra gör att jag är mer motiverad till att ta promenader varje dag. I tisdags gick jag fram och tillbaka till maxi och köpte ersättning. Idag gick mamma och jag Xrundan, den digitala tipspromenaden. Jag är inte ens trött efter dessa promenader, inte mer än att det är varmt och tröttheten att putta en vagn framför mig sig. 

Jag har fortfarande ont i min häl men det är betydligt bättre. Detta är säkert för att jag sen förlossningen tappat allt som allt 11,2 kg. Jag har dessutom varit duktig på att stretcha foten flera gånger om dagen och dessutom har jag tagit fram en massageboll. Jag har ju två - en helt slät och en med piggar på. Nu har jag testat att dra foten över den med piggar och det kändes faktiskt riktigt bra. Så det ska jag fortsätta med. 

Ryggen får jag fortfarande ont i men jag har ju en taskig hållning. Men jag ska försöka träna ryggen lite. Känner att det är dags att börja träna rygg, rumpa och lite mage. Inga tunga grejer, kanske några squats  om dagen, några situps eller någon annan magträning. göra några rygglyft. Alltså vi snackar kanske 5-10 stycken, inte mer. Måste tänka på att kroppen fortfarande läker men lite kan man börja. Jag som inte tränat på hela graviditeten och som dessutom blev inlagd i fyra veckor på slutet, har en riktigt kass hållning nu så jag får verkligen inte gå ut för hårt. 

Men jag längtar verkligen till jag kan komma igång ordentligt. I mitt huvud ser jag hur ett schema för mig själv kommer se ut under hösten - både träningen och aktiviteter med Gabriel och Mikael. Galet att jag planerar sådana här saker, men jag gillar att ha en plan för då har jag något att se fram emot. Jag hoppas att min plan håller någorlunda i alla fall, allting beror ju på hur gymmet jag går till kommer ha sina pass och hur öppna förskolan komma lägga upp aktiviteter under hösten och sådär. Eftersom det jag pratar om mestadels är på förmiddagarna, är det ju bara jag som påverkas, Jonas sover och Lucas är i skolan, så förhoppningen är att det borde fungera. 

Hur har ni gjort för att minska i vikt efter en graviditet? Gick ni upp mycket eller lite? Tränade innan och under graviditeten eller blev det ett stopp?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag