Familjeutflykt

Äntligen har det hänt! Vi har tvättat bilen!

Jonas köpte sin bil av sin farmor, eller ja han köpte den efter att hon gått bort. Detta skedde när vi fortfarande bodde i lägenheten så det är minst tre år sen, men jag tror faktiskt att det är fyra år sen ändå. Har lite svårt att komma ihåg vilket år det var. Hur som helst så tog Jonas över bilen och sen dess har han på riktigt aldrig tvättat den! Skandal! Visst när jag hade min bil tvättade jag inte den speciellt ofta heller, men minst två gånger om året blev det i alla fall när hjulen byttes. 

Jag har tjatat om att han ska tvätta bilen, antingen hemma hos mina föräldrar eller i någon av de biltvättar som finns här i stan. Men icke. Det händer liksom inte. Jag själv har inte gjort det av ren princip, det är hans bil så det är också hans ansvar. När vi sen sålde min bil började jag tänka annorlunda men eftersom jag knappt kunnat köra bil de senaste två åren, har det liksom inte blivit av. 

När vi skulle åka och handla sa jag att vi kunde passa på att tvätta den. Lucas var också med för en gångs skull eftersom han skulle köpa godis och han visste ju hur man gjorde. Och detta tycker han är roligt så det gick så bra att göra ett extra stopp. 

Så vi gjorde helt enkelt en familjeutflykt till biltvätten, den blev ren och vi blev varma. Att sitta kvar i bilen var lite roligt men jösses så varmt det blir! Mikael sov genom allting medan Gabriel tyckte det var jätteläskigt. Det tog knappt fem minuter så nu kan vi inte påstå att vi inte hinner, det är ju bara att köra igenom. Förhoppningsvis blir det lite oftare nu. Man kan skaffa ett abonnemang så man betalar en fast avgift varje månad, då kan man ju tvätta hur ofta man vill. Ska kolla upp detta lite och se hur vi ska göra. 




 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag