Måndag och veckan planeras

 Jaha då var det måndag igen. Veckorna susar förbi men det kanske beror på att jag knappt vet vad det är för dag oftast. När man bara går hemma och inte har några planer blir det ju lätt så.

Men förhoppningsvis kommer jag få lite mer koll de här närmsta veckorna då det faktiskt finns en hel del planer.

Jonas och Mikael sover fortfarande. Ja Lucas med. Men när jag klev upp så låg Mikael på Jonas. Det har varit en sådan natt igen. Så jag försökte smyga ut så de får sova lite extra. 

Än en gång lyckades jag med min rutin för huden på morgonen. Har knappt skött det i helgen så nu försökte jag igen. Det är nästan lättare att göra det när Jonas ligger och sover ärligt talat. Så Gabriel var med mig på toaletten och lekte med en badanka, medan jag tvättade rent mitt ansikte. Så skönt! Jag som var så duktig med det innan har blivit så fruktansvärt slarvig! Måste komma in i en bättre rutin igen, förhoppningsvis kommer jag lyckas nu när Jonas är hemma i sju veckor. 

Gabriel fick leka en stund medan jag pumpade. Sen brukar jag vilja vänta med frukosten till klockan 8, men jag hörde honom redan vid 05.30 idag så det kändes orealistiskt. Hade han tyckt det var okej med välling så hade han fått det och sen kunde vi väntat med frukosten till senare. 

Hur som helst, klockan är 08.00 exakt just nu och jag har redan fått en del småfix gjort. Som sagt redan pumpat, Gabriel är snart klar med frukosten, jag har plockat ur diskmaskinen.

Dessutom har jag redan hunnit skriva inköpslistan för veckan. Idag har vi inga direkt planer men imorgon är blir det 6-veckorskontroll av Mikael på BVC. Dessutom kommer gubbarna och bygger staket imorgon. Så beroende på när dom är klara, blir det att sätta upp studsmattan med säkerligen. Just nu känns det ganska onödigt eftersom det händer grejer nu, men Lucas vill ha upp den så det blir bäst så. Dessutom kan Gabriel få känna på hur det är att sitta på en studsmatta. 

I veckan ska vi göra en dagsutflykt - Ölands djurpark. Vi valde den eftersom det är både karuseller och bad också. Lucas är inte jätteintresserad av djur på det sättet så vi tog något som kan passa flera i familjen. Jag tycker det är mysigt att kolla på djur. Vi kommer låna en bil av min bror så vi kan få med en kompis. Då är vi tre vuxna på tre barn. För Lucas del är det suveränt. Då finns det någon som kan bada med honom i badlandet, samtidigt som någon kan sitta vid kanten med Gabriel och sen kan jag vara på torra land med Mikael. Tro mig, jag hade gärna badat, gillar att bada, men eftersom det fortfarande finns en infektionsrisk efter förlossningen, samt att jag pumpar och det, blir det smidigast om jag håller mig torr. 

På fredag blir det en dagsutflykt till - Jonas och jag ska åka och se Rammstein! jag både vill coh inte vill. Vi bokade biljetterna redan under våren 2019. Rammstein förlängde den turnén de redan var ute på till 2020. Så vi bokade alltså biljetter till ett event typ 14 månader framåt eller något sådant. 2020 kom och även pandemin så det blev inställt. 2021 blev det också inställt. Nu är det alltså äntligen dags. Men det har varit osäkert om jag kan följa med. Egentligen ska ju Mikael bara vara cirka 3 veckor på fredag, men han har hunnit bli 7 veckor. Men jag pumpar ju fortfarande. Men vi kommer åka till Göteborg så sent som möjligt för att jag ska slippa stå upp så pass mycket med tanke på min häl. Ju färre timmar vi är borta, desto mindre mängd mjölk kommer vi behöva slänga. Så än en gång åker vi till Göteborg för endast några timmar och sen hem igen. 

Lucas ska till sin biologiska pappa med i helgen också. Så nu vet jag ju på ett ungefär vilken helg det är. Men han ska dit lite extra nästa helg så då kommer jag bli förvirrad igen.

Och vi har påbörjat rensningen av vår källare. Jag säljer grejer varje dag i princip. Började med att lägga ut lite kläder som Lucas vuxit ur. Tänkte att det är väl ingen som köper så stora kläder (stl 134/140) men lite har blivit sålt. Dessutom har jag lagt ut en del Tupperware till försäljning och där går det undan! Så jag sålde väl grejer för strax runt 1300 i helgen tror jag. Rätt skönt att bli av med sakerna samtidigt som det är kul att få in lite extra cash nu när vi ska åka iväg och grejer. 

Så lite planer denna vecka, kanske kommer jag komma ihåg dagarna, kanske inte. Vi får se. 

Har ni några planer under veckan som kommer?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag