Ersättning funkar

 Två nätter har jag nu testat att ge ersättning. Jag tar med en flaska samt ett tetrapack med färdigblandad ersättning till sovrummet. Jag häller ju inte upp hela förpackningen utan det som blir kvar ställer jag in i mitt lilla kylskåp i sovrummet så det inte blir dåligt. 

Det har gått mycket bättre med ersättning. Istället för att det ska ta minst tio minuter, tar det istället knappt 40 sekunder innan han har flaskan i munnen. Så smidigt. Så två nätter har jag testat och idag promernade jag för första gången på över en vecka. Förra veckan var jag ju så trött hela tiden så jag orkade knappt existera. Men idag tog jag mig i kragen och gick ner med Mikael när han ätit och sen gick jag ner med Gabriel. Sen gick vi till maxi där jag köpte mer ersättning. Nu köpte jag en stor burk med pulver så jag blandar själv. Det kommer ändå gå fortare än att värma kylskåpskall, pumpad mjölk. Jag köpte även ett par extra färdigblandade tetrapack, om vi är iväg på något. Mycket smidigare att ge det då än att jag ska dra med pumpen för att pumpa ut och sen ge direkt på flaska. 

Så en omgång ersättning på natten och sen göra en flaska tidigt på morgonen. Det har gjort att jag får sova lite mer och jag orkar lite mer under dagen. Som en promenad till maxi. 

Nu sitter jag hemma, en maskin disk är körd och då alla flaskor och burkar till Mikaels mjölk, sen har jag även kört en maskin med tvätt. Så jag är nöjd med dagen hittills. Skulle vilja duscha strax med tanke på att det var rejält svettigt att promenera, men jag kommer snart bli svettig igen så det är ju onödigt att gå för tidigt. 

Nu är i alla fall Jonas hemma också så jag får förhoppningsvis snart lägga mig och vila en liten stund så jag fixar resten av dagen i samma anda. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag