Bror min kom förbi

Det är ganska imponerande att vi idag är en stor familj. Med familj menar jag mina föräldrar, mina syskon och alla våra familjer. Kanske skulle jag kalla oss en klan bara för att hålla isär att jag pratar om alla, och att familj "bara" är min make och mina barn? Hur som helst, tidigare ikväll kom min bror förbi med sin familj för att träffa Mikael. Min bror har en sambo, två barn och två bonusbarn så dom är många när dom kommer. Denna gång hade vi dessutom lyckats hitta en dag där alla barnen var hemma och kunde följa med. 

Det var första gången jag träffade barnen på väldigt länge. Dom barnen åker iväg veckovis till sina andra föräldrar så de flesta gångerna när vi haft något planerat tillsammans, är vi barnfria. Deras barn åker varannan vecka och det gör också att vi kommer i otakt eftersom Lucas bara åker var fjärde helg. Eller vi kommer inte i otakt, men hittills har det varit praktiskt att Lucas varit hemma när han fyller år, men då har min brors barn inte varit hemma. Det har hänt flera gånger att någon i klanen fyller år men den helgen kalaset är, har inte alla barnen varit hemma. Och så är det ju alltid. Alla kan inte vara med alla gånger. Men nu kände jag ju då att det var roligt att träffa allihopa. 


Alla kom och barnen kollade till sin nya kusin. Bonusbarnen är såklart också kusiner med våra barn, vi gör ju inte skillnad på så vis. Sen var grabbarna nöjda och gick upp för att leka med Lucas. Tjejerna däremot hade tusen frågor, ville hålla och var helt saliga över en liten bebis. De har ju en annan liten kusin, deras moster fick barn för några månader sen. Så de har många bebisar att mysa med, men nu såg de själva hur stora både deras mosters bebis är och Gabriel, för Mikael är ju jätteliten ännu. 
Vi fikade och snackade om allt möjligt. Eftersom jag varit inlagd så har jag ju inte träffat dom på länge, och dom har husvagn som står på säsong på Öland. Det gör att vi ses inte alls på sommaren. Så fort fredagen kommer åker de ner dit över helgen, vare sig de har barnen eller inte. På ett sätt är jag galet avis på dom eftersom jag också gärna hade åkt iväg varenda helg, eller i alla fall varannan helg. Så skönt det är med miljöombyte och att då bo i en husvagn, det är så himla mysigt. Man har inte tillgång till allting man har hemma, man gör helt andra saker och umgås på ett helt annat sätt. Men vi sitter här hemma vecka ut och vecka in. 

Mikael fick en present, kaninen på bilden. Så himla söt och mjuk! Den ska få sitta i Mikael säng sen när han sover där. Just nu får den sitta på soffan men den ska med upp sen. Jag älskar gosedjur, men denna är så fin så jag blir tveksam om den ska vara gosedjur eller om den ska vara prydnad. Gabriel fick en kanin av min syster när han föddes, den ligger i hans säng och är ett vanligt gosedjur. Denna är så himla fin så risken är att jag sätter den på en hylla sen för att behålla hur fin den är. Men vi får se. 

Innan min bror och dom åkte igen testade vi att lasta in vår syskonvagn i deras bil. De har en 7-sitsig bil och vi skulle se om vi kan låna den en dag sen när Jonas får semester igen. Då ska vi alla fem plus Emelie åka till Ölands djurpark är tanken. Men vi får ju inte rum i vår bil så vi behöver låna denna. Vagnen gick in men det verkar ha varit precis. Jag förstår inte det där riktigt, vi har ändå köpt en vagn som är lite mindre än andra syskonvagnar, men ja den är inte optimerad för att frakta med sig hela tiden. Men det betyder ju inte att den inte ska få rum i en bil. Min bror är duktig på att lasta men jag tror nog de gjorde lite fel. Fällde de ihop den ordentligt? Kunde de gjort annorlunda med sittdelen? Att de skulle fällt den till fullt liggläge eller liknande. Hur som helst så får vi rum men det blir ändå precis för vi måste fälla ett säte. Men det ska nog gå. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag