Bra att spara grejer

Jag brukar vara ganska snabb med att kasta sådant som ska kastas. Sen kan jag spara grejer i evigheter. Till exempel så syns det på bilden en frottéhaklapp på Mikael. Den är en av flera som jag köpte på IKEA när Lucas var liten. Jag har alltså sparat dessa i 11år! Hur är det ens möjligt? Dessa är ju ingenting eller vad man ska säga. Men de hamnade i en låda och sen blev de liggandes där. Detta är ju verkligen något jag egentligen borde slängt när jag flyttade in till Jonas, alternativt när vi flyttade ner till huset. Men icke. Jag hittade dom när jag letade efter något annat. Jonas råkade tvätta dom när jag skulle slänga dom och nu har vi helt plötsligt fått användning för dom! Mikael kräks en del numera. Både direkt efter en måltid, men även mellan måltiderna. Han har på riktigt inga rena kläder för stunden, för allt har han kräkts på. Men så kom jag på dessa små haklappar, de skyddar förhoppningsvis lite. Så dessa kommer används nu. 

Mikael har inte så mycket kläder just nu. Eller han har inte så mycket kläder i storlekarna han använder. Trots att han nu är en månad gammal, har han knappt slutat använda storlek 50. Vissa kläder kan jag plocka undan och vissa i storlek 56 kan jag ta fram. Men i vilket fall som helst så har vi inte så mycket kläder i dessa storlekar då man växer ur dom så fort. Vissa bebisar har ju inte ens storlek 50, men det har alla tre grabbarna i vår familj haft. Jag funderar på om jag ska köpa mer kläder till Mikael, någon mer body i storlek 56 och sen lite extra i storlek 62 sen. Vi har som sagt inte så mycket men som det ser ut nu så går det åt betydligt mer än vad det gjorde till Gabriel. För det är Gabriels kläder han har, dom har vi sparat eftersom vi visste att det skulle komma ett syskon inom en snar framtid. 

Brukar ni samla på er saker eller är ni duktiga på att slänga det när det inte behövs mer? 




 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag