Smygreklam och tvspel

Vi börjar med lite smygreklam, det var längesedan nu. Eftersom jag har graviddiabetes så ska jag inte dricka eller äta så mycket socker som gör att mitt blodsocker går upp och ner hela tiden. Jag funderade på om jag skulle köpt proviva häromveckan eftersom dom var på kampanj, tänkte att de är ju ändå hyfsat nyttiga eller vad man ska säga. Men bredvid proviva fanns dessa - NJIE sockerfri dryck. Tänkte att jag har ju testat både deras saft och andra produkter så varför inte testa den här med? Köpte först två smaker men ingen av dom var god, det är väl därför jag inte minns namnet på dom. Eller ja en minns jag - hallon. Den var inte god. Eller de var okej men som med allt annat så är ju första gången speciell att smaka. Jag gillade inte konsistensen eller något. Men sen köpte jag denna mango och även en med passionsfrukt. Dom två är gudomliga! Så dessa kommer jag fortsätta köpa, gott att ta ett glas till frukost istället för bubbelvatten eller söt juice. 

Jag har fått psykbryt på mitt Icloud. Det är fullt på grund av alla bilder jag tar. Så det var dags att investera i en extern hårddisk. Jag valde att köpa en från MediaMarkt. Inte för att butik eller något var speciellt, bara en av de första träffarna när jag googlade efter en extern hårddisk med minst 1TB som minne. Det blev en WD Elements och nu har jag den hemma i min hand. Den är så liten! Väger typ ingenting. Så nu måste jag få in rutinen att föra över bilder från telefonen minst en gång i veckan. Förhoppningsvis gör det att jag kommer kunna skriva oftare här i bloggen från datorn också så win-win.

Lucas har påsklov och Fortnite har gjort det vi har önskat länge - tagit bort byggdelen! Äntligen! Så vi har varit trevliga föräldrar och spelat trios med honom på kvällarna när Gabriel lagts. Jag har glömt typ alla kontroller så jag trycker ju fel typ hela tiden, vilket är lite roligt och typiskt för mig. Men eftersom vi inte spelat tillsammans på lång tid, har Lucas glömt allt vi har lärt honom kring battle royale. Han är så inställd på att leka runt med fordon och allt så han inser inte att han drar till sig alla fiender hela tiden. Men igår, andra kvällen vi spelade och sista matchen vi körde, då vann vi! Lucas hade äntligen skärpt till sig, jag tabbade mig som vanligt och Jonas balanserade upp oss med sitt jämna mod och spel. Så en kul kväll helt enkelt. 






 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag