Bryan Adams

 Jag ber redan nu om ursäkt för hur detta inlägg kommer se ut med bilder och allt. Jag skriver det liggandes i sängen på mobilen, då vet man att inget går redigera ordentligt. Så texten kommer vara olika inställd på centrerad eller vänster, bilder a hamnar där de hamnar och så vidare. Men jag gör så gott jag kan och så kollar jag över det imorgon. 

Igår söndag var det i alla fall äntligen dags! Vi skulle på Bryan Adams. Detta skulle skett under 2020 egentligen men kommer ni ihåg vad som hände då? Jo pandemin. Det blev uppskjutet till 2021 men sen uppskjutet igen. Men igår var det äntligen dags! 24/4, mitt i den mest hektiska helgen i vår familj. 

Vi tog en lugn förmiddag hemma. Konserten skulle börja på Scandinavium i Göteborg kl 20. Eftersom jag inte kan gå speciellt långt med min häl eller med min preggomage, bestämde vi oss för att åka fram och tillbaka. 2020 skulle vi tagit in på hotell o grejer men det var då de. Nu var tiderna annorlunda och Lucas fyller ju år idag måndag, så jag ville hem. 

Vid kl 14 kom mormor och då satt Emelie och snackade skit med mig i köket. Strax efter 14.30 kom vi iväg. Vi gjorde två stopp på vägen - strax efter Jönköping och sen vid kallebäcksmotet i Göteborg. När vi sen skulle svänga ner på E6:an va de kö. De gör om någon tunnel eller något så det var risk för köer. Så vi hamnade såklart i en. Till slut kom vi loss och kunde leta parkeringar. Vi hittade till slut en vid Ullevi så det blev en kort promenad. 

Middag på McDonalds (lyxigt va?) och sen kunde vi kliva in på Scandinavium. Vi hade uppgraderat till sittplatser eftersom jag är gravid så vi kunde verkligen ta de lugnt. Platserna vi fick var dessutom bra. Vi satt direkt innanför porten till arenan så jag hade inte långt till toaletten. Vi hade ingen som direkt satt i vägen för oss och jag hade ingen bredvid mig så det blev kanon. 

Bryan var riktigt bra, det var fullt ös och en bra mix av låtar. Både sådant man kände igen och sådant man bara anade en känsla av att man hört. Några låtar hamnar i spotifylistan i alla fall. Att gå tillbaka till bilen sen var en riktig pärs. Fick stanna många gånger för att magen blev stenhård. Mini tycker inte om att jag promenerar. Så imorgon när jag ska träffa barnmorskan ska jag ta upp detta. Men jag börjar känna att Mini inte vill stanna till vräkningsdagen. Men vi får se. Jag har aldrig varit orolig för detta innan men denna gång är jag verkligen det. 

På vägen hem blev det lite halvkaos. De bygger om på flera ställen i Göteborg, som alltid. Dels fanns ingen parkering vid heden längre, därför fick vi parkera vid Ullevi. Vid Liseberg bygger de om massor så när vi skulle köra ut, fick man inte köra ut vid Gothias Towern. Men en av mina appar ledde oss ut och vi kom ut på ett bättre ställe. Sen var det bara raka spåret mot Vetlanda. Min klåda slog igång och det kliade på benen, under fötterna och jag vet inte vad jag skulle göra. Vi stannade och köpte lite mat och fortsatte. Först strax efter Nässjö somnade jag och sov tills vi kom hem. Väl utanför dörren hör Jonas att Gabriel skriker i panik. Han vet seriöst hes. Han hade vaknar och fått panik av att de var mormor och inte mamma eller pappa. Så han blev nästan nöjd när vi kom uppför trappen. Pappa fick ge välling och han somnade på två sekunder. Vi la oss och mormor sov kvar för att hjälpa mig på morgonen. 

Som sagt en bra konsert, men jag har haft dåligt samvete idag måndag. Lucas fyller år och Gabriel har varit på ett uselt humör. Jag ska berätta mer om Lucas i ett inlägg imorgon. Men Gabriel…han var nog inte glad att mormor var kvar hemma. Han gnällde och tjurade mest hela förmiddagen. Kan ha varit bristen på sömn med. Vid lunch somnade han och jag kunde sova. Jonas gick upp. Resten av dagen har varit kaos i Gabriels liv så nu får vi vara hemma ett par dagar så han blir trygg igen. Funderar på hur de ska gå imorgon när jag ska till barnmorskan och han är med mormor. Förhoppningsvis går det bra eftersom de ska gå ut en sväng. 

Här nedan kommer bilder från vår lilla tripp och konsert!






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag