Börja packa inför förlossningen

 Ser ni min gulliga lilla necessär? Den har jag fått som gåva från Biotherm, märket jag framför allt använder till ansiktet. De har ofta kampanjer som går ut på att man ska köpa två produkter från dom, och då får man en sådan här på köpet. Den är inte tom, tvärtom! Små burkar, ni som använder ögonkräm tänk den storleken, med dagkräm och nattkräm. En liten flaska med deras planktonelexir samt en liten bodylotion finns med i denna lilla väska. Produkterna är tillräckligt stora för att man ska kunna använda dom ett par gånger och sen såklart köpa de stora produkterna. Nattkröken som ligger i denna är helt underbar! Både den och dagkräm tillhör blue therapy serien, eller jag har för mig att den heter så. Dagkrämen har jag inte hunnit testa ännu eftersom jag har kvar från min andra biothermkräm. Men snart så! 



Jag kom i alla fall på att jag har ju två sådana här necessärer och en av dom är helt oanvänd, nämligen denna. I den andra har jag ju nallat nattkrämen menar jag. Men så kom jag på att jag kan spara utrymme i min väska till förlossningen framöver genom att använda dessa mindre burkar istället för de stora burkarna. Så nu har jag lagt denna necessär åt sidan plus att jag lagt i schampoo, balsam och duschtvål från the bodyshop också. Jag har ju små resestorlekar på dessa produkter så varför inte lägga ner dom och så är man lite redo i alla fall. 

Idag är det faktiskt endast 70 dagar kvar till beräknad förlossning. Känns helt sjukt egentligen! Den här graviditeten har gått så fort. Men mycket tack vare att man har fullt upp med Gabriel, och att det är så mycket som händer hela tiden. Sen vi plussade har vibratot med om: jul och nyår, tre av barnens kusiner har fyllt år, mormor och morfar har fyllt år, Gabriel fyllde ett år,jag och Lucas har fyllt år, min svåger hade 50 årsfest och vi var även på 40 årsfest. Vidare har vi hunnit med två barnloppisar i närheten, samt en större loppis i Huskvarna  jag har varit i Jönköping en gång med mina föräldrar. Det har varit något nästan varje helg, stort eller litet. Dessutom har vi gått på bio två gånger, Jonas har gått någon mer gång än mig. Tittar vi framåt då har vi bio nästa vecka samt ett kalas på helgen  dessutom sk vi till helgen gå på revy och fira min far  han fyllde 70 och fick som present att gå på revy med sin sambo, sina barn och deras respektive, efteråt blir det middag. Helgen efter det måste vi få upp vårt staket och får vi som vi vill så ska vi på marknad om tre helger (20/5) samt ut på ett annat äventyr. Sen tror jag vi är lediga två helger innan det är dags för skolavslutning och student  samma helg är det dessutom matfestival i Eksjö som vi vill åka på. Sen är det två veckor till midsommar och två veckor efter det är vi beräknade, helt sjukt! 

Jag ska nog vara tacksam också att jag inte har haft någon vidare foglossning denna gång. Det jag har känt av har försvunnit igen. Om det är vilan för att jag är förkyld och har ont i hälen, eller om det är alvedonen jag ätit låter jag vara osagt, jag lider inte av det som förra gången i alla fall. 

Jag kommer nu inte uppdatera jättemycket mer om själva graviditeten. Nu är vi så pass nära så att det kommer bli jobbigt med alla frågor hit och dit om när det är dags och så vidare. Nu vill vi vara lite ostörda så vi kan fokusera på vad som kommer framöver, både förlossning men även det runt oss - åka och kasta skräp, småplocka inför kommande renoveringar, smådetaljer som ska fixas i huset med mera. Men det kommer jag uppdatera er om hela tiden! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag