Nätter som dessa..

Det är ju tur att jag fick sova så länge som till 4.30, eftersom jag inatt får vara vaken. Ja jag är ironisk. 

Gabriel gav mig under dagen migrän. Vi pratar migrän med illamående och yrsel. Jag lyckades sova ungefär 30 minuter på soffan, oroligt, innan en chaufför från DHL ringde på samt försökte slå sönder fönstret där nere i hopp om att någon skulle vara hemma. Jag dog inombords av skräck såklart. Jonas vaknade också uppe i sovrummet, och han rusade ner. Men chauffören var visst stressad och hann dra vidare. Jonas paket hamnade hos ombud istället. 

Jag gick upp och la mig i hopp om att få sova en stund till eftersom illamåendet och yrseln inte släppt av, men icke. Jag får väl tacka chauffören för de. Resten av dagen spenderades med ilska, trötthet och frustration. Lucas kom hem utan nyckel igen. Var ganska längesedan det hände nu. Men denna gång hade han varit hos en kompis så skolan hade ju hunnit tömmas på folk. Vi får hoppa nyckeln är där så vi slipper byta ut låset och allt. Men det var droppen för mig som redan hade migrän och var så trött så tårarna rann. Jag tappade de totalt. Var så trött så jag visste knappt vad jag hette. 

Redan 20.45 låg jag i sängen. Försökte slappna av med en ljudbok men först efter kl 23 kände jag att sömnen faktiskt skulle infinna sig. Eller ja de tyckte min kropp. Gabriel kände att de va dags att dra igång gnällandet. Absolut inte hans fel, det är tanden som är på väg som spökar. Den har spökat i 2,5 timme nu och ja han har fått Alvedon. Så här ligger jag helt slut. Trött. Migrän. Illamående. Hunger. Yrsel. Tårar. Och allt jag hör är hur Gabriel gråter. Ungen är skitslut men precis innan han somnar så drar han igång igen. Så yääy vilken jävla natt jag får. Jag själv är just nu så stressad över att jag inte får sova, att jag inte kommer kunna somna alls längre. Funderar på om det är normalt att putsa fönstrena invändigt vid 01.30. 

Varför ska dessa nätter alltid komma under veckorna? Aldrig helgerna när vi är båda hemma. Och varför ska det alltid vara när jag sover dåligt av andra orsaker? Varför ska det alltid vara samtidigt? Denna vecka var planen att få lite egentid på onsdag genom att åka på en lokal talkshow. På fredag ville jag gå på bio och på lördag är vi bjudna på 50-årsfest. Just nu kan jag säga att de blir inget av de. Får jag inte sova snart, och då menar jag mer än 3 timmar i stöten, så ger jag upp det här. Finns ingen mening med att man ska behöva må så dåligt. 

Självklart hjälper Jonas till, han erbjöd sig att komma hem. Men hur känns det när jag vet att han då förlorar pengar? Ja för jag är ju inte tillräckligt sjuk så han ska kunna ta vab. Så åker han hem är det utan ersättning. Och med tanke på de skenande priserna på drivmedel och mat, ja då är det inte värt det. Nej det är ju bättre att jag går in i väggen först så att vi sen kan få ersättning, eller? Bra system Sverige, jävligt bra system…


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag