Detta med rabatter och kundklubb

 Vi kör ett inlägg till såhär när jag bara steker pannkakor. Jag är medlem i flera olika butikers klubbar för deras kunder. För att nämna några - Mio möbler, Lindex, Kappahl, H&M samt Kicks. Alltså det är verkligen bra egentligen eftersom man verkligen kan spara in lite pengar här och där. Jag vet att jag köpte kläder på Kappahl en dag och istället för att betala 500kr eller ännu mer, var det erbjudanden som gjorde att jag betalande knappt 300kr. Och då var det ändå ett av plaggen som kostade just 389kr, så jag fick ju en hel del gratis så att säga. 

Men det tråkiga med dessa klubbar är ju att de skickar så galet mycket reklam hela tiden! Eller reklam och reklam, de skickar erbjudanden stup i kvarten känns det som. Alltid mellan 19-25 i varje månad, ramlar det in ett meddelande från varje klubb. Nu har vi så här mycket rabatt på ett köp eller på en valfri vara eller inom barnkläder eller vad det nu kan vara. Sista dagen får man dessutom en påminnelse så man inte glömmer bort sitt erbjudande. 

Just nu finns det typ två saker vi behöver köpa till Gabriel - en keps plus en kofta eller långärmad. Idag har han endast en långärmad så det kan vara bra att ha någon mer. Det är fortfarande kallt både morgon och kväll och måste vi tvätta långtröjan så är det kört. Och kepsen är till för varma dagar framöver. Det var ju i förra veckan det var så varmt och då kom jag på att det är lämpligt att införskaffa en ny keps. Men inget av dessa inköp är något jag stressar med. Jag kollar vad som finns och passar det inte så låter jag det vara. 

Bilden visar namnet på ännu en klubb jag är med i. Jag köper en del smink och rengöringsprodukter. Framför allt rengöringen är ju dyr så det är skönt att kunna ha lite erbjudanden på det. Redan i slutet på förra veckan fick jag SMS om att mitt erbjudande om 20% på en vara löper ut den 26/4. Jaha tänkte jag och insåg att jag behöver inte köpa något. Jag har precis börjat använda den rengöringen jag köpte för ett tag sen, så jag köper nog inget nytt förrän framåt jul. Dom är ju så dryga i sitt användande så det går ju inte åt något. När jag fyllde fick jag en ny nattkräm men den kommer jag inte börja använda ännu, jag använder fortfarande dom proverna jag fick senast. Det som börjar ta slut är den extra fukten jag använder samt dagkrämen. Men det är långt kvar innan detta är slut och jag har dessutom prover på dessa produkter också som jag kan använda innan jag springer i panik och köper nytt. Jag har nyligen köpt foundation så det behöver jag heller inte köpa och likaså primer. Däremot kan det vara vettigt nu att köpa en ny borste. Det var ett tag sen. Men i övrigt? Nej jag har allt jag behöver. Så varför utnyttjade jag inte mitt erbjudande som kom och som gällde till i tisdags? Jo jag fick tidningen från Kicks idag och gissa vad jag har för erbjudanden? Dels har jag uppnått en rabattcheck så jag har 25kr att handla för. Dessutom får jag 20% på en vara, 20% på en valfri hudvårdsprodukt för ansiktet samt 30% på en vara från biotherm Face. Dessa gäller till 17/5 så jag har gott om tid. Och vet ni det smidigaste? Jag använder just Biotherm till ansiktet så kanske jag köper något som håller på att ta slut, fastän det inte riktigt behövs ännu, men då har jag det hemma sen ändå när jag behöver det. 

Hur som helst, jag får sådana här erbjudanden varje månad. Och eftersom jag shoppat loss så mycket hos dom det senaste, så har jag blivit guldmedlem, därför är rabattprocenten så hög. Innan var den "bara" 15% men ju mer man handlar, desto mer får man tillbaka. Vilket är kanonbra! Den nattkrämen jag använder är inte direkt billig och inte dagkrämen heller, så jag klagar absolut inte. Det jag däremot menar är att det är så tråkigt att telefonen ska plinga flera gånger i månaden om olika kampanjer. Det var inte längesedan jag fick från alla klädbutikerna att det nu var midseasonsale och massa rabatt på kläder. Någon vecka senare fick man ett nytt erbjudande, typ 3 för 2 eller 20% på ett helt köp för de hade fått in nya produkter eller något annat. Hela tiden dessa sms. Ja jag vet man kan stänga av dessa aviseringar, men då missar jag ju allt. Ibland är det bra med en påminnelse om att man har ett erbjudande eller två att handla. Men att få sms flera gånger i månaden? Nej det gillar jag verkligen inte...

Är ni med i sådana här klubbar och har ni då smspåminnelser? 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag