Tid hos BM och nya kuddar



Nu har första måndagen på 2021 kommit och gått. Och den har varit intressant, i alla fall för mig. 

De första kollegorna är tillbaka i ekorrhjulet och jag hade gärna varit där med dom. Det är så segt att gå hemma! Men nu är det verkligen inte långt kvar! Det är 7 veckor lite drygt men vi plussar på ett par extra ifall man går över tiden. Men inom 10 veckor är bebis här, och tänker man på det viset så är det inte mycket tid alla!

Morgonen började hos min barnmorska. Hon är så bra! Det är lätt att prata med henne om allt. Idag pratade vi om förlossningen. Vi skulle inte göra det, det ska vi göra vid nästa besök, men vi gled in på ämnet. Jag vill inte påstå att jag är rädd eller orolig inför förlossningen. Jag har gjort det innan och vet att jag klarar det igen. Däremot är det obehagligt att man inte kan kontrollera sin egna kropp på samma sätt som man brukar under själva förlossningen. Och sen är jag orolig för Jonas. Han har ju ”bara” varit med om den absolut roligaste delen av att bli gravid. Sen har han missat båda ultraljuden, alla besök hos barnmorskan och alla föräldraträffar. Sabla Corona!! På grund av viruset missar Jonas allt och jag tror inte han helt inser hur nära det är nu. Vad som kommer, vad han kan förvänta sig och vad jag kommer förvänta mig av honom. 

Vi pratade mycket om detta och förberedelser innan - packa väskorna till oss alla men också tankarna kring vart Lucas kommer ta vägen när vi väl får åka in. Men det löser dig alltid, bara man har en plan eller två. 

Jag ska faktiskt tillbaka redan på torsdag - jag berättade nämligen att jag känner av en hel del klåda, framför allt benen och fotsulorna. Det ska bli ett fasteprov så därför kunde vi inte göra det idag. Så på torsdag ska jag dit och lämna blod och sen om tre veckor är det dags för nästa kontroll. Det går fort mellan besöken nu! 

Väl hemma och efter lunchen åkte jag och Jonas för att handla. Vi såg att Jysk sålde ut kuddar billigt så vi passade på att köpa hem fem, två till oss var och en till Lucas. Det komiska är att vi pratade om detta så sent som igår när vi bytte sängkläder. Vi ska såklart slänga de gamla kuddarna men jag väntar med att slänga mina tills bebisen kommit. Nu har jag en extra kudde att ha mellan knäna, och en att ha vid ryggen eller under magen.

Foglossningarna har blivit värre igen. Troligtvis börjar det bli tungt men det kalla vädret har nog gjort sitt. Idag har jag haft riktigt ont, men jag försöker så gott jag kan. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag