Frisk men smittar än?

 Vi kör vidare med tidiga eller sena inlägg. Varför gå miste om ett fungerande koncept? 

Igår sa jag till Jonas att jag känner mig oförskämt pigg för att ha corona. Jag kände mig nästan piggare med corona än innan! Låter ju helt absurt men så här är det - sen i lördags har jag fått sova i princip varje natt! Innan lördag kunde jag vakna både tre och fyra gånger per natt, vilket betyder att jag vaknade en gång i timmen om vi kör ett snitt. Men sen i lördags har jag fått sova uppemot 5-7 timmar i ett svep! Jag får nog faktiskt backa tillbaka själv i bloggen för att hitta när jag gjorde det senast! 

Och nu är klockan 4.46 när jag tittar på telefonen. Jag har varit vapen i lite mer än 30 minuter. Varit på toa och sen snurrat runt för att somna om. Jag har sovit strax runt fyra timmar, men kan inte somna om helt enkelt. Börjar kännas som jag är tillbaka där jag var för en vecka sen. Betyder det att jag är på bättringsvägen?! 

Jag hoppas det, och prunkat det har jag genomlevt corona som en väldigt enkelt förkylning. Jag kommer inte gråta över det direkt, utan kommer vara lycklig och tacksam för att något har gått enkelt i denna graviditet. Jag säger inte att jag är frisk än, men fortsätter det så här, är det jag som anses symtomfri på torsdag nästa vecka. Så det är karantän i en vecka till. 

Denna karantän har hittills varit så dålig. Tacksam att Yazz handlade åt oss redan första dagen Jonas visade symtom (tog två dagar till han fick göra testet efter det) och sen handlade Emelie till oss i söndags när Jonas påvisade corona. Efter det har mor handlat när vi behövt samt gått till apoteket och grejer. Dom vännerna jag berättat för, Yazz, Emelie och Linda, har hållt mig sällskap via sms/snap, samt mina syskon och min mor. Så det barnintensiven varit så farligt för vår del. Är kanske lättare när vi är så pass pigga?

Dags att försöka sova igen, skulle vara bra om jag fick i alla fall en timmes sömn till. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag