Jag vill sova som Jonas

Det är märkligt det där. Snart har bebis haft sitt hyreskontrakt i min kropp i hela 33 veckor. Det börjar bli ordentligt tungt och jag är i princip konstant trött. Ändå är det Jonas som somnar först och inte jag! 

Jag har knappt Sofie en hel natt sen i somras. Jag hade sömnproblem innan och det har inte direkt blivit bättre. Jag är en person som överanalyserar allting och helst på kvällen/natten då jag ändå vänder och vrider mig i sängen. 

Jonas däremot somnar snart och smärtfritt. Vi skrattar tillsammans åt hur roligt det ser ut när jag vänder mig i sängen. Ibland känns foglossningen mer än andra gånger, då är det bara värre att vända runt. Men vi skrattar tillsammans och det är skönt. 

Men jag önskar verkligen jag kunde somna som Jonas. Och dessutom att få sova en hel natt och inte vakna flera gånger, eller som det oftast blir - jag vaknar vid 04-05 och kan inte somna om! Jag behöver ju sömnen i för den kommande förlossningen och tiden efteråt. 

Hur hade ni det när ni var gravida? Sov ni helt okej eller blev sömnen på tok för påverkad negativt?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag