Bra vecka hittills

Alltså jag har tänkt lite. Ni som varit gravida vet hur det är, man blir totalt lost vissa dagar vad gäller sina tankar. Jag som nu varit hemma i typ 15 veckor från jobbet, innan bebis ens har kommit, vet oftast inte ens vilken dag det är. Men jag är faktiskt nöjd med denna vecka hittills! Jag vet att det är torsdag och vi har faktiskt fått mycket gjort. Eller ja, mycket för mig, för andra är detta något du gör en eftermiddag liksom. 

I måndags gjorde vi flera ärenden. Vi fyllde på kylskåpet, byte kolsyrepatroner, hämtade bebiskläder, köpte en rullgardin samt fjärrstyrda elkontakter. Fyra olika butiker och en adress. Ja vi är i en pandemi och nej vi ska inte gång affärer. Därför valde vi att samla alla inköp till en dag och inte sprida ut det över hela veckan. Dessutom hade vi planerat alla inköp, åkte en tid på dygnet då det var tomt med folk i affärerna och höll avstånd. 

I tisdags satte vi upp en ljusslinga i bebisens rum. Den sitter i vad jag kallar mathörnet. Här ska bebisen få sin mat, amning eller flaska i en lugn och trygg miljö. Jag vill amma, men alla klarar det ju inte, så därför säger jag mathörnan, ifall amningen inte skulle fungera. 

I onsdags fick vi åka en vända igen. Jag var klantig och valde fel rullgardin. Dessutom tog vi en affär till, för jag hade blandat ihop två butiker och deras annonsvaror. Senare på dagen fick vinupplevelse rullgardinen där den ska vara. Just nu in jag väl säga att det känns onödigt att vi stressade med den, vi kan inte dela balkongdörren nu för att ta ut den trasiga persiennen. Men när vi väl kan göra det, är ju rullgardinen på plats i alla fall. 

Idag var det ju snökaos som jag berättat om. Men jag bäddade ju dessutom spjälsängen! Nu var det gjort så nu är det bara en sak kvar att göra i bebisens rum typ - att ta upp blöjhinken ur som kartong. 

Imorgon ska vi ta tag i köket. Vi ska möblera om i skåpen. Just nu är det bara kaos, det känns som vi (läs jag) bara har kastat in grejer i skåpen för där får det plats. Så morgondagens uppgift är att hitta en bättre sortering och logik i våra köksskåp. Och när vi ändå är igång kan vi städa ur dom ordentligt.


Vad har ni gjort under veckan? 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag