Gott nytt år!

 

Vi hade verkligen en coronasäker nyårsafton. Och vet ni vad? Det var på riktigt en av de härligaste kvällarna någonsin! 

Vi började dagen vanliga sysslor så som man alltid gör. Men vid 14.30 sadlade vi om kan man säga. Det blev Fortnite för hela slanten. Tack vare att Microsoft och Sony äntligen har kommit överens om crossplay, in vi nu spela alla tre tillsammans i olika spel, även om vi spelar på olika konsoler. Det är roligt att vi kan göra det, samtidigt som just fortnite inte är vårt favoritspel. Men för Lucas skull spelar vi det. Dessutom vann vi en match så vi ska vara nöjda. 


Vid 16 gick vi ut och tog en promenad. Jag sa att det var mitt krav. Jag tycker inte om att vara ute själv nu, det är så många idiotier som siktar med raketer nog folk. Så vi gick ut tillsammans och njöt av att det faktiskt var ganska skön ute. 


Årets middag bestod av hasselbackspotatis och fläskytterfilé. Lucas middag var stekt potatis och lax. 


Efter middagen var det dags att testa ett nytt spel. Fördelen på Xbox är att man har gamepass. Betalar en summa i månaden och sen har man tillgång till mängder av spel. Minigolf stod på schemat och vi skrattade och blev irriterade. Men kul hade vi! 


Strax innan 23 åt vi efterrätt - glass! Det är så roligt att Lucas äter det igen. Så vi dukade fram tre olika såser, strössel och grädde som tillbehör. Så gott! 
Lucas fick egentid fram till 23.45 innan vi tillsammans gick ut med varsitt glas. Jag drack alkoholfri cider, Lucas drack saft och Jonas skålade in nyåret med en öl. 

Det var en del som hade köpt raketer så vi blev underhållna en bra stund. Tyvärr var det ett gäng som lekte mer med sina smällare så Lucas var lite orolig men allting gick bra. 

Nu när 2021 har startat så hoppas jag verkligen att detta året blir bättre än det förra. Visst vi har stora glädjeämnen i vår familj, men det är svårt att glädjas åt det när man hela tiden är orolig för att bli smittad. 

Jag är inte så bra på nyårslöften men jag tänker att jag ska jobba med mig själv i år. Inte ställa så höga krav som jag gjort tidigare. Ta det lugnt, se till Lucas bästa och sen även bebisens. Leva mitt liv efter deras behov. Självklart kommer jag göra saker för mig med, men det kommer ta sin lilla tid, jag har en förlossning framför mig som jag kommer behöva återhämta mig ifrån först. 

Sen har man ju det klassiska - gå ner i vikt, äta hälsosammare och så vidare. Det kommer lite på köpet i år. När bebis kommer så tappt jag ju vikt. Får jag dessutom amma, vilket jag hoppas på, blir det lättare att tappa kilon. När fogarna har återställts blir det promenader varje dag med vagnen. Jag hoppas att jag efter sommaren ska kunna börja träna på gym igen. Bara kör enkla basövningar för hela kroppen. 

Vad är ers nyårslöften? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag