Covid-19?

 I onsdags när jag kom hem från fikan med Yazz, såg Jonas risig ut. Han valde att sjukanmäla sig på jobbet resten av veckan. I torsdags tvingade jag honom att ringa sin VC för att ta ett coronatest. Han fick komma in på fredagen och nu väntar vi svar. 

Jag tycker det verkar märkligt att han skulle ha det. Han har bara varit på jobbet där de har munskydd och visir samt handskar alltid. De tar inte rast ihop eller något sådant. Han träffade två vänner för en vecka sen men ingen av dom verkar ha någon smitta. Så var har han fått det ifrån? 

Nej jag tror innerst inne att han åkt på en rejäl förkylning. Han har inte de klassiska symtomen på influensa heller. Ingen feber, muskelvärk, ledvärk eller något sådant. Han har bara rosslig hosta samt matt. På morgonen vaknar han med huvudvärk men den försvinner ganska snabbt efter han ställt sig upp, det är ju trycker mot huvudet när man ligger ner liksom. 

Själv har jag för första gången på hela hösten börjat hosta riktigt rossligt jag med. Så trots att jag hostat i ett halvår typ, har jag inte smittat Jonas, men så fort han blir dålig, smittar han mig! Jag hade ju i princip blivit av med min torrhosta! Jag hostar i alla fall inte hela tiden (ännu) så något positivt är det. Men jag känner mig seg, trött och sliten i kroppen. Är jag på väg att bli sjuk eller åtnjöt bara gravid? Svårt att avgöra. 

Förhoppningsvis får vi veta imorgon om han har Covid eller ej. Visst, vi kommer nog få be någon hjälpa oss att handla lite i början på veckan, jag kan inte köra bil, och Jonas bör inte köra. Sen får vi väl börja handla hemma helt enkelt. Jag ska ju inte ens vistas i affärer längre nu, det är nära till förlossningen liksom.. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag