Hemundervisning och funderingar framåt


Idag var det dag två med hemundervisning för Lucas. Jag måste säga att både hans svenska- och mattelärare har varit riktigt bra på att skriva vad vi ska göra hemma. Fått veckoplaneringen och det står precis vad Lucas ska göra. Det blir ju så mycket enklare då, både för honom och för mig. Värre är det med engelskan. Fått två sidor men inga förklaringar över huvudtaget. 

Idag fick Jonas gå upp och hjälpa Lucas. Jag har fått tillbaka illamåendet jag hade under första trimestern. Har haft det från och till nu under tredje också, så idag fick Jonas ta över. Jonas trodde dock att det var som den vanliga veckoläxan så allt blev ju inte gjort. Men Lucas fick göra det efter middagen, efter lite tjurigheter och ilska. När han till slut satte sig gick det jättefort att göra det sista. 

Förlossningen kommer närmre för varje dag nu. Snart får vi träffa pyret där inne! Men än dröjer det nog ett par veckor till. Jag valde idag att beställa hem ett gäng bars från Svenskt kosttillskott. Det är inte första fångenskap beställer därifrån, tvärtom! Jag har tidigare beställt både proteinpulver, BCAA, vitaminer och bars där innan. Jag rekommenderar starkt deras produkter då jag tycker jag hjälper mig otroligt, både med träningen men också med energin under hela dagen. Nu under graviditeten har jag såklart inte tagit några extra kosttillskott, men nu köpte jag som sagt hem bars för att ha mot mitt illamående. De har hög proteinhalt och lite kolhydrater. De är perfekta att ha i sängbordet tänker jag, ifall jag vaknar vrålhungrig supertidigt. Dessutom tänkte jag ha med sådana till förlossningen, de är ett perfekt tilltugg med energi om saker och ring håller på längre än man önskar, vilket de garanterat kommer göra. 

När jag ändå var inne på deras sida, passade jag på att kolla lite nyheter och sådär. Var ju ett tag sen jag beställde nu. Jag blev så sugen att börja med min träning igen men nej. Först ska bebis komma, sen ska fogarna f tid att läka ihop sig. Efter det blir det promenader tills jag kan gå utan att få problem, utöka längden på promenaderna och sen lägga till enklare styrketräning för att få ordning på kroppen. Det svåraste i detta är att jag måste låta det ta tid. Jag vet att detta inte görs på en natt, men jag vill ju att det gör det! Svårt att släppa den tanken verkligen. Så redan nu försöker jag få till inställningen att låta saker och ting ha sin gång, inte stressa helt enkelt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag