Ljus i amningshörnan

 För er som hittar hot till min blogg från annat håll, har jag en Instagram (medeatwine). Där lägger jag upp bilder ganska ofta och har faktiskt börjat använda stories mer än jag gjort tidigare. Så för ett tag sen frågade jag om tips till amningshörnan i bebisens rum. 

Av alla mina följare, fick jag endast 1 svar. Lite tråkigt men det var samtidigt det enda svaret jag behövde. Frågan var helt enkelt ”tips på belysning här vid fåtöljen där jag ska sitta och amma (eller flaskmata om amning inte fungerar). Det får inte vara för ljust eftersom jag kommer sitta här även nattetid.” 

Svaret fick jag från Malin M och det var så enkelt ”ljusslinga”. Jag på riktigt skämdes nästan för att jag inte kommit på det här själv! Vi har två slingor hemma i Lucas rum som idag inte används alls. Så vi flyttade den ena till bebisens rum och här är resultatet. Men som ni alla vet är det svårt att ta kort mot ljus så här, men vi är nöjda med hur det blev. 


Nu är det bara sängen kvar att bädda, sen är bebisens rum helt färdigt! Det är inga tavlor uppsatta eller något och det är för att jag anser att det inte behövs. Än så länge räcker det med säng, skötbord och myshörnan på bilden. När bebis däremot blir större, ja då kommer det nog upp en tavla eller två. 


Hur har ni gjort när ni fått barn? Hängt upp massor på väggarna eller väntat så som vi? 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag