Fredag och på spåret



 Idag har det varit fredag hela dagen. Jag hade ju en plan om att vi skulle börja fixa i köksskåpen. Ack så fel jag hade. Efter att ha sagt hej då till Lucas när han fick till skolan, var jag trött. Så jag gick upp, la mig bredvid Jonas och började läsa. Läste cirka en timme innan jag slocknade totalt. 

Efter ungefär 2,5 timme vaknade jag igen. Det är verkligen jobbigt att vara så här trött, men vad ska jag göra? För det första så somnar jag runt klockan 01.00-02.00 varje natt. Jag ställer mitt alarm på 06.45 så jag kan väcka Lucas. Men jag har hittills vaknat runt 05.30 nästan varje morgon den senaste tiden. Ibland har jag kunnat somna om, men det är bara när jag vet att Jonas ska ta morgonen. 

Om jag somnar vid 22.00-23.00 istället, ja då vaknar jag ju mycket tidigare på natten också. Och det är inte jätteroligt att ligga vaken från 03.00-04.00 kan jag säga. Det är så drygt! Därför har jag hamnat i denna dumma cirkel nu. Men snart är det förhoppningsvis över. 

Så det blev inget plockande i skåpen. Däremot tog jag tag i att lägga ut bilder på produkter från Tupperware som jag ska sälja ut från mitt lager. 

Senare på dagen hälsade jag på ChipsHanna. En kollega från jobbet som varit i en bilolycka. Inga fysiska skador så hon var hemma, men självklart en chock och oro. Så en lite pratstund fick vi tillsammans i alla fall. 

Kvällens nöje blev på spåret. Vi tittade förra veckan eftersom jag, tack vare Instagram, såg att the Hellacopters och Papa Eremeteus IV (osäker stavning) skulle vara med. Papa är sångaren från Ghost och jag älskar verkligen hans röst. Så förra veckan tittade vi på de tre avsnitten där the Hellacopters var husband, och vi fortsatte titta idag. Det är ju väldigt roligt egentligen! Jag har laddat ner duoappen så vi kan gissa lite själva med. Måste säga att jag har lyckats plocka lite poäng som jag själv är förvånad över, men varför inte? 



Brukar ni titta på På spåret? 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag