Hemundervisning


Jaha då va de dags. Eftersom jag fortfarande räknas som smittande, har lucas hemundervisning åtminstone fram till onsdag. I fredags körde en av pedagogerna förbi här på vägen hem och lämnade av veckans uppgifter inom svenska, matte och engelska. Och idag är det meningen att vi ska börja. För min del hade vi kunnat börja redan i lördags, det blir ju inte lika mycket varje dag då, men Lucas ser fortfarande inte den logiken, utan menar att på helgen är man ledig och det har han ju faktiskt rätt i. 

Vi har fått hem bra förklaringar till vad som ska göras inom varje ämne, varje dag så tekniskt sett är det nog inga problem. Problemet ligger i att Lucas inte vill ha skola hemma. Här hemma är man ledig, han ser ingen anledning till läxor eller något. Skolan är dum. Ändå längtar han dit, till kompisarna och till att Martin äntligen kommit tillbaka. 

Jag ska försöka att inte måla faen på väggen, men jag se samtidigt att idag kommer bli den första dagen med flera utbrott än vanligt. Jag kan ha fel, Lucas vet att det blir inga tv-spel eller något förrän allt arbete är gjort. Han kan få ha telefonen en kort stund mellan de olika ämnena, OM han sköter sig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag