Första dagen efter två veckors karantän

Dagen är här! Vi är nu välkomna ut i samhället igen. Eller ja de har vi ju varit ett tag, men vi tog några extra dagar i karantän eftersom vi har möjligheten till det. 

Jonas sågs som smittfri från corona redan för en vecka sen. Jag blev smittfri i onsdags. Sen vet man ju aldrig med detta virus, men enligt alla rekommendationer så är vi smittfria. Sen har vi valt att stanna hemma extra dagar, just för att man inte vet. 

Så idag ska det bli skönt att få komma ut lite. Lucas är i skolan, Jonas sover och jag ska vila en stund. Sen har jag en lista på saker som vi behöver fixa. 

Vi behöver åka till biltema för att köpa fler kontakter. Vi fick i julklapp en Telldus så vi kan släcka och tända lampor via en app. Detta är smidigt tycker jag eftersom vi har tre våningar att springa på. Nu behöver vi fler sådana uttag och biltema har varianter man in koppla till denna app också. Vi behöver tre stycken och självklart säljs de i trepack, smidigt! Eller egentligen behöver vi just nu bara en till, men så småningom behöver vi de andra två också. 

Persiennen i vårt sovrum gick sönder i helgen. Snöret gick av. Jag har bara väntat på detta. Så vi sticker nog in på Jysk och köper en ny när vi ändå är i det området. 

På rusta fanns det lite smågrejer vi behövde fylla på med - snacks inför förlossningen, patroner till vår soda streamer bland annat. 

Kylskåpet behöver fyllas på ordentligt! Det är alltid svårt att låta någon annan handla så vi har under två veckor bara fått hem det nödvändigaste - smör, mjölk, bröd och pålägg i princip. Sen blev det att äta billys panpizza och andra frysta produkter. 

Projekt ”organisera köket” har tagit sin början! Vi har lyckats frigöra  en hylla i en garderob. Den hyllan flyttar vi till den garderob som står i köket. Ja vibbar en garderob som förvaring i köket. Jösses vad jag längtar till att vi renoverar köket, men vi har andra grejer att tänka på först så vi gör lite nödlösningar under tiden. I denna köksgarderob står saker och ting huller om buller. Det finns bara två hyllplan så halva garderoben används inte ens. Med detta extra hyllplan kan vi organisera om så att vi förhoppningsvis även kan få bättre ordning i de tre köksskåpen över bänkarna också. Jag ska försöka ta bilder i alla skåpen så ni ser kaoset och den hur det blir efteråt. 

Dessutom la jag igår ut madrassen i spjälsängen. Den ska ligga till sig i tre dagar så på torsdag ska jag bädda sängen. 

Tro nu inte att vi ska göra allting idag! Nej absolut inte. Idag handlar vi nog bara. Imorgon tar vi kanske tag i rullgardinen. På onsdag pillar jag möjligtvis med skåpen och så vidare. Jag orkar inte så mycket just nu. Men det är roligt att ha något att pilla med. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag