Ryggvärken som kom

 


En skärmdump på dagens promenad. Årets första faktiskt. Som ni ser går jag inte långt och det går inte fort, men jag kommer ut i alla fall. Men ärligt talat tror jag att jag ångrar mig just nu. 

Jonas åkte ut till Jimmy denna afton. Spelkväll med grabbarna så varken Lucas eller jag var välkomna. Gör inte mig något egentligen. Det är ju meningen att jag ska hålla mig från folk nu när det börjar närma sig förlossningen. 

Han åkte redan vid 18-tiden så Lucas och jag har roat oss själva. Spelat tv-spel och myst. När han lagt sig, fortsatte jag spela och lyssna på ljudbok. Det var längesen nu. 

Det tråkiga är att efter promenaden började det göra ont i ryggen. I svanken helt enkelt. Jag tog so bilden visar en promenad tidigare idag. Kanske gick jag för fort på slutet eftersom jag ville komma in. Det blev kallt fort och snön var otrevligt blöt när den föll. Så jag hade sammandragningar i vanlig ordning och det är väl det som hämnas på mig nu. Jag har roligt ont i ryggen, Alvedon hjälper inte. Jag har legat på värmedyna men eftersom den går på el, ligger jag inte på den under natten. Dessutom kan jag inte ligga raklång så länge heller eftersom det blir svårt att andas. 

Jag hoppas innerligt jag hittar ett behagligt sätt att sova på inatt. Jag behöver min stackars sömn och känner jag Jonas rätt kommer han inte hem på ett bra tag till. Vilket kommer sluta med att jag sitter själv med Lucas imorgon på morgonen, igen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag