Nödlösning med rullgardin


 Alltså jag har skrattat högt här hemma de senaste minuterna! 

När vi flyttade in i huset för snart ett år sedan, visste vi att vi kommer behöva byta ut lite saker. Eller ja, jag visste. Exempelvis tycker jag inte om persienner och jag vet av erfarenhet att Jonas hellre vinklar än drar upp dom. Så i bebisens rum slet jag bort persiennen när vi gjorde om, och det kommer jag göra med alla persienner i sovrummen med tiden. I vårt sovrum finns persienn i alla tre fönsterrutor, men vi använder bara en av dessa. De som bodde här innan köpte två rullgardiner till fönstren, men ingen till balkongdörren. Så rutan i dörren har vi använt persiennen och jag har sagt hela tiden att detta snöre kommer snart gå av för det här är inga nya persienner! Och som jag sa, för någon vecka sen fick snöret av. Eftersom persiennen dessutom är så gammal, går det heller inte vinkla den längre så det har varit upprullat i fönstren men dörren har varit nerrullas av persienn. 

Vi åkte till Jysk och köpte deras rullgardin BOLGA. Till både bebisens rum samt vårt rum valde jag färgen creme. Även denna gång var de nedsatta i pris så den bilköpet till vårt sovrum kostade väl 175kr. 

Idag kom denna rullgardin upp och jösses så jag har skrattat. Det ser seriöst inte klokt ut! Dels är de två andra blåa, de sitter lite snett och skevt, dels är det ju tre rullgardiner med tre snören som hänger. Jag känner att det är så galet fult, men det får se ut så här tills vidare. Så småningom ska vi ju renovera även vårt sovrum, som jag nämnt i ett tidigare inlägg, och då kommer vi ju fixa till det ordentligt. Antingen köper vi en enda lång rullgardin över alla fönsterrutorna, eller så kortar vi rullgardinerna på bredden så att vi kan skriva fast dem o trävirket runt fönstret, istället för i väggen över fönstret. Men som sagt, det tar vi då. Tills vidare får det vara så här, jag gillar det inte men det fungerar tills vidare. 

Hur hade ni gjort med rullgardinen? En enda lång över alla rutor, eller tre stycken man kan sätta ”inne” vid fönstret i trävirket? 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag