Jag har också corona

 Japp, igår ringde läkaren. ”Du har Corona”. Jag svarade enkelt att jag redan antag att jag hade det, eftersom Jonas är smittad. Visst det finns de fall där bara en blir smittad, men eftersom jag blev så dunderförkyld så snabbt, antog jag att det var Corona. 

Så nu sitter vi här hemma - Jonas har frossa större delen av dagen, jag är tjock i hals och näsa så alla möjliga otrevliga ljud kommer därifrån. Men vi är pigga för att ha Corona ändå. Många blir ju riktigt dåliga, eller får en värre influensa. Vi har än så länge klarat oss väldigt bra. Om det stannar vid dessa symtom, ja då blir jag enormt tacksam! Karantän för alla till minst onsdag nästa vecka, sen får vi se hur mycket symtom som finns kvar. Rent spontant tänker jag att vi kör karantän till söndagen ändå, eftersom det bara är en natt för Jonas att jobba (tors-fre) och två dagar i skolan för Lucas. Stannar vi hemma blir det ju fyra dygn extra så det borde ju egentligen bara vara bra eller? 

Det tråkiga i kråksången är ju att jag inte sover bättre. Jag hade lite hoppats på att jag skulle bli tröttare så jag kunde somna. Men inte då. Igår låg jag vaken som vanligt till över midnatt och vaknade 5.30. Men Jonas fick gå upp och ta frukosten, sen låg jag i sängen till 11. Även om jag inte är jättesjuk, måste jag fortfarande få samma rätt till vila som Jonas får. Han får ju ligga i sängen varje dag till 10 om han vill, varför skulle inte jag få de? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag