Hostan

 Alltså jag blir på riktigt galen! Sen augusti har jag hostat rejält. Nej det är inte Corona, detta är min hosta som jag alltid får, spelar ingen roll vad jag gör. 

Jag har alltså hostat sen augusti. Inte konstant, jag har haft stunder då jag jag varit helt fri från det, vi talar kanske om två-tre veckor, sen har det dragit igång igen. Jag blev fri strax innan jul och sen kom det tillbaka bara några dagar efter. Nu hostar jag nästan alltid så jag klöks. Slem/vatten kommer men hostan är fortfarande supertorr, men eftersom alla kräkreflexer sätter igång direkt så blir det ändå jobbigt. 

Jag har leget i sängen i två timmar och försökt somna. Icke. Nu har jag hostat de senaste tio minuterna så jag har garanterat kissar ner mig mer än de där två dropparna som kan komma. Vissa dagar kan jag byta trosor tre gånger. Ja jag använder trosskydd. 

Jag tar receptfri medicin mot hostan, som inte ska skada barnet men det verkar inte hjälpa och inget annat finns för en gravid. Har ni några tips på hur ni blir av med hosta? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag