Varför kommer det snö?!

 Jag vaknade upp idag och kollade mina minne på facebook. Det är något jag brukar göra. För 8 år sen var det 17 grader varmt. Idag när jag vaknade hade vi -6 grader och när jag drog upp Gabriels rullgardin, var det vitt på marken igen. Jag ville inte att dagen skulle fortsätta. 

Jag har planer för dagen. Tänkte gå förbi någon mataffär för att köpa smör. Det tog slut igår och det var just det vi glömde handla i måndags. Så jag åt lunch till frukost. Men i alla fall, jag tänkt ta en promenad för att handla smör, men all luft slapp ur mig när jag såg snön som kommit. Visst, nu har nästan allting smält bort, men det gör mig ändå tillräckligt nedstämd för att inte vilja gå ut. 

Strax efter lunch blir det ju dessutom sista resan till Eksjö och kursen i ADHD. Jag har ju de senaste veckorna åkt i foppatofflor eftersom vädret tillåtit det. Jag gör det inte för att skorna är snygga, jag gör det för att min häl gör ont och tack vare foppaskorna kan jag ha på min lilla hälkopp. Ska jag ta på mig vanliga skor så kan jag inte ha på mig hälkoppen. Vilka problem jag har, eller hur?

För att liva upp min egna stämning, slänger jag in bilden på mina blommor jag fick på alla hjärtans dag. De gör mig lite lyckligare i alla fall.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag