Shopping

Igår hade jag planen att jag och Gabriel skulle ta en promenad i det fantastiska vädret. Tanken var att han skulle få sova i vagnen, vilket han aldrig gör längre men han hade andra planer. En stund innan jag var beredd att ge mig iväg, valde han att lägga en dump i blöjan och när jag bytte den var han så trött så trött! Så jag valde att lägga honom i sängen och han somnade på mindre än två minuter! Så det blev att köra en maskin tvätt och lyssna på podd och spela tv-spel medan han sov, jag klagade verkligen inte. 

Jonas gick upp och meddelade att han hade digitalt möte med sitt fack. Perfekt tänkte jag, för då är det ju bättre att jag går ut så han inte blir störd. Sagt och gjort, vi slängde på Gabriel kläder så fort han vaknat och ätit lunch, sen tog jag promenaden genom stan. Jag hade ju ett mission - nya kläder till Gabriel. Vi hör ju nästan hur storlek 80 spricker när han lagt en dump i blöjan, så tajt är det i vissa kläder. Men eftersom  vi skulle ha kalas i lördags och jag önskat kläder till honom då, ville jag inte att det skulle bli dubletter. 

Men nu kom jag ut! Jag köpte i princip bara baskläder. Nu har han storlek 86. Det kan han ha till ungefär september, om han inte får en rejäl växtspurt innan dess. Så mycket baskläder köptes som kan användas till olika kläder sen. Så det blev fyra nya bodys, två kortärmade och två långärmade, fem par byxor, en mössa, en pyjamas och en tjocktröja. Det är lätt att handla på sig när två av butikerna i stan har 3 för 2 på paskläder, och den tredje butiken har 20% på alla barnkläder. Samtidigt blev det svårt eftersom den ena av butikerna har samma färg på sina baskläder, oavsett säsong. Så det kändes ju som att man bara upprepar det man köpte i höstas. Lite tråkigt, men nu har Gabriel i alla fall lite kläder som vi kan mixa och matcha. När det blir varmare så blir det ju självklart en del t-shirts och shorts som köps in också. Men det behövds absolut fortfarande långärmat och långbyxor, det är just nu fortfarande kallt ute, och det kommer komma kvällar där det behövs både långbyxor och långärmat. 



 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag