Rastlös

 Jaha solen skiner och vet vad jag gör? Ligger i sängen! Är så trött på mitt liv just nu. Senast jag var utanför dörren i syfte att träffa människor, tror jag var 27/12-21. Då fyllde systerdottern år. Sen dess? Ja jag har handlat. Jag har tagit promenader. Jag har varit på läkarbesök och allt vad det nu är. Men har jag gjort något? Nej. 7 dagar i veckan sitter jag i fåtöljen och gör ingenting. 7 dagar i veckan lagar jag mat, byter blöjor och bär runt på Gabriel. Förstå mig rätt, jag älskar den delen av mitt liv. Men att aldrig göra något? Det är hemskt! 

Så när jag idag sa till Jonas att jag vill göra något, försökte han åtminstone. Vi åker till Jönköping säger han. Jag svarar att jag kan inte bara åka för att åka. Jag vill göra något. Vi har inget att shoppa på Ikea. Jag handlade kläder till Gabriel i måndags. Leos har blivit svindyrt efter pandemin (enligt mig) så jag ser inte anledningen att åka dit. Ja Lucas skulle tycka de va kul, men betala 200 spänn för Gabriel som kanske orkar max en timme, sammanlagt 1,5? Nej tack. 

Jag säger att vi kan dra till Växjö och deras spelhall. Den är uppbokad. Vi kan dra till Sävsjö o bada (om jag har kläder som passar), men det är uppbokat. Så vi ska alltså behöva åka 7-9mil för att få bada i kanske 2 timmar innan Gabriel tackar för sig? Det är inte speciellt kul. 

Så vad gör jag? Ja jag går och lägger mig. För varför ska jag sitta i fåtöljen för? Det gör jag ju alla andra dagar. Så jag rullade ner gardinerna och la mig i sängen för typ tre timmar sen. Jag ser verkligen ingen mening med att vara uppe. Fine jag kan umgås med Gabriel men de gör jag ju alltid. Ja jag har ett barn till - Lucas. Men han vill ju bara sitta med sin telefon så där får jag ingen respons. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag