Jag har inte glömt bloggen

 Det har varit en intensiv vecka, något varje dag i princip. Jag ska försöka göra en kort summering för samtidigt som det finns massor att berätta, finns det egentligen ingenting att säga. Och inga bilder finns det. Jag har insett att eftersom jag lägger upp bilder även här, måste jag ju kolla med alla så de tycker att det är ok, vilket jag inte gjort. Därför har jag heller inga bilder. Eller ja det är halva sanningen. Den andra delen av sanningen är att jag faktiskt inte tagit en enda bild på allt vi gjort.

I torsdags åkte i alla fall jag och Lucas till Eksjö. Vi hade fått en tid till en dietist. Och vilket misstag det var! Kvinnan i fråga hade nog aldrig träffat ett barn med NPF-diagnoser förut. Hon bemötte Lucas fel på alla sätt och vis. Istället för att vara rak och tydlig kom hon med tveksamma förslag. Och eftersom Lucas vägde mer än senast, verkade hon inte bry sig. Lucas är ju extremt selektiv med allt han äter och var han äter det. Så jag vill ju att han ska äta mer än pannkakor. Denna kvinnans kommentar var "pannkakor är ju nyttiga och innehåller mycket som kroppen behöver". Så nu behöver ju Lucas inte äta något annat, enligt honom. Jag fick dessutom ett tips på energipulver som går att ha i maten. Det var bättre att jag köpte det själv eftersom det blev dyrare för mig om hon förskrev det. Jag fattade ingenting men orkade inte med henne längre. Väl på apoteket var det inget personalen kände igen. Inte konstigt eftersom det är något som skrivs ut till spädbarn samt att just det apoteket inte haft det hemma sen 2015. Dessutom skulle jag absolut få det på recept eftersom det blir gratis på grund av Lucas ålder. Så den dietisten visste inte vad hon höll på med.

I fredags var det dags för kalas för mor och far. De fyllde ju år 31/1 och 1/2 men eftersom hela familjen, förutom oss i familjen Holmgran, har legat sjukt har vi fått skjuta på det. Men nu var det dags. Till min far, som fyllde 70, köpte vi lite olika grejer. Den stora grejen var att vi bjöd honom (och mamma) på årets upplaga av revyn här i stan. Efteråt ska vi även bjuda på mat. Och eftersom detta sker samma afton som det är en stor cruising i stan, blir det att kolla bilar efteråt. Beroende på vad folk sedan vill och vad de orkar, kan vi sitta hemma i vårt hus och kolla vidare när vi inte orkar gå runt på stan längre. Till detta fick pappa även några öl och lite godis som han gillar. Mor fick istället en aktivitetsklocka. Något hon funderat på men eftersom hon jobbar inom vården har hon inte kunnat ändå på grund av att man inte får bära klockor och smycken. Men nu har hon semester och när den är slut är hon pensionär. Så då var det ju lämpligt med en sådant tyckte jag. Kollade med mina syskon och de höll med så det fick bli en sådan. Vi åt god mat och snackade om allt möjligt hela kvällen. Vi var smarta och tog med resesängen så Gabriel fick sova och vi fick möjligheten att vara kvar lite längre.

I lördags var vi bjudna på överraskningsfest för vår vän Jegga. Hon har fyllt 40 så det var dags att överraska henne med lite party. Så strax innan kl 17 kom mor och skulle vara barnvakt för våra ligister. Vi åkte ut till Sjölund där de bor, överraskade henne tillsammans med alla andra och och sen hade vi en kul kväll. Vi åt tårta och drack kaffe. Det blev mycket snack kring bordet, några av oss kände bara varandra ytligt. Jag kände ju både Jegga och Jimmy plus att jag jobbat med Jimmys syster Marielle. Sen var även en kille som kallas Putte där. Han är så härlig och jag känner honom lite mer eftersom han är halvbror till mitt kusinbarn. Vidare var även en annan kille som heter Hasse där. Vi känner inte varandra jätteväl men vi har gått i samma skola och sommaren för två år sen sågs vi varje vecka då vi gick raid hour med Pokemon Go. Det var många som var med och promenerade genom stan och vi lärde känna varandra så det var riktigt kul. Sen var det tre personer till som jag inte alls kände - Andreas, Andreas och Sandra. Kände bara igen den ena till utseendet och jag vet var han jobbar. I övrigt fanns där inget gemensamt. Men det gick bra ändå. Jegga fick fina presenter och vi lekte lekar. När jag till slut åkte, började de andra grilla hamburgare. 

Så ni ser, det har hänt massor, men samtidigt ingenting. Jag kan liksom inte berätta mer än detta övergripande. Så ingenting har hänt, men jag har gjort jättemycket. Idag har Jonas inte mått jättebra. Han är bakis som få men han följde med på en cykeltur. Jag ville till Intersport och köpa lite tröjor så jag har något att ha på mig nu när det börjar bli varmare ute. Tänker träningströjor för gravida. Tänk när det blir 20 grader varmt och en annan inte har något att ha på sig. Då är dom tröjorna perfekta eftersom tyget i träningskläder andas lite bättre. Men inte ett enda plagg hade de. De senaste gångerna jag varit där har det hängt många tröjor och linnen för gravida. Idag hittade jag en tröja och ett linne. Inget mer. Blev så besviken. Börjar bli trött på att Intersport i Vetlanda inte har kläder hemma i alla storlekar eller ens har ett utbud. Så jag ska kolla hemsidan för Intersport och beställa därigenom istället. Känner att det är meningslöst att supporta en butik som inte riktigt engagerar sig längre. Det var så mycket bättre där förut men en tid tillbaka så gillar jag inte butiken alls. All personal är utbytt och jag upplever att de som jobbar idag inte är lika engagerade så nej, jag handlar nog allt på nätet och så får de skylla sig själva. 

Veckan som kommer är betydligt lugnare så förhoppningsvis hinner jag både ta lite kort, göra lite allt möjligt och uppdatera lite mer här inne. Så tråkigt när det ska gå flera dagar utan att jag uppdaterar. Ni kanske kan hjälpa mig? Vad vill ni läsa om? Vad ska jag skriva? Mer om renovering? Graviditeten? Mina barn? NPF? Lämna en kommentar så kanske jag berättar mer om just det du vill. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag