Sångstund

 Måndag och nya vecka. Vet att jag inte skrev något inlägg igår och tänkte inte göra det heller för det hände ingenting. Men sen insåg jag att det var en av de mest produktiva söndagarna i våra liv de senaste månaderna. Så jag nämner kort att vi äntligen fått ihop grinden som sitter på övervåningen. Nu kan vi låta Gabriel krypa på golvet där uppe utan att oroa oss för att han ska ramla ner för trappen. Dessutom har vi äntligen fått upp hyllan som vi köpte till Lucas för flera månader sen. Vi blev ju färdiga med renoveringen av hans rum i juni -21. Sen efter det köpte jag en hylla som skulle upp på väggen. Igår kom den upp som först. Det händer inte så mycket här hemma med andra ord. Passade även på att få upp hans klocka på väggen så nu börjar saker och ting hända litegrann åtminstone.

Åter till idag. Eller vänta, en snabbis från igår med. Vi kollade på CSI på kvällen men Jonas fick se klart ett avsnitt själv för jag var så fruktansvärt trött. Så redan strax efter 22 gick jag och la mig. Minns seriöst inte ens vilken sida jag la mig åt, jag slocknade direkt. Vakande ett par gånger under natten och gick på toa, men minns knappt att jag lagt mig igen. Så trött! Likadant när jag vaknade idag. Så galet trött. Men det är väl graviditeten som gör sig påmind. Vill minnas att jag blev så här trött även med Gabriel ungefär mitt i graviditeten. Jag hade absolut energi på dagen och orkade göra massor, men sen på kvällen slocknade jag och visste knappt hur jag tog mig till sängen. Läskigt ändå att bli så pass trött.

Gabriel är inte som vanligt för stunden. Väldigt gnällig, alltså mycket mer än vanligt. Så funderar på om det är utveckling eller om det är känslostormar. Nu när Jonas gav honom lunch, ville han inte ha mat, inte vatten och inte mjölk. Inte heller ville han ha all efterrätt. Men när Jonas tog upp honom i famnen så gick det bra att ta de sista skedarna efterrätt. Men förmiddagen har varit intensiv för mig. Gabriel har för det mesta gnällt och tyckt synd om sig själv som jag brukar säga. Men vi har fått dagen att gå. Bland annat sjöng vi med figurerna från sångpåsen. Det var uppskattat! Kul att den äntligen kommer till användning, köpte den för snart ett halvår sen och så fort vi börjat sjunga har han varit ointresserad, men idag var han jätteintresserad och nyfiken. Han har blivit mer nyfiken av sång nu så förhoppningsvis kan vi göra detta dagligen framöver. 

Skulle haft utvecklingssamtal med Lucas idag också, men denna gång är det assistenten som är sjuk så det får bli nästa vecka istället. Så vad denna dag kommer innehålla mer vet jag faktiskt inte. Jag funderar på att lägga mig och vila en stund, är fortfarande mycket trött. Samtidigt som jag gärna hade engagerat mig i något - tömma av mer av det som är i hallen uppe så det blir rent och snyggt igen, eller fixat i förråden nere. Något vill jag göra, men jag är så fruktansvärt trött så jag orkar ingenting. Jonas är ju vaken så jag kan lägga mig, men det sliter ändå i mig att göra det. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag