Gårdagen var rätt spännande trots allt

Trots gårdagens extremt tråkiga väder, blev dagen hyfsat bra ändå. Under förmiddagen valde Gabriel att än en gång möblera om i vårt vardagsrum. Vet inte riktigt vad tanken är när han flyttar på bordet, men jag tycker inte riktigt att det passar in i vårt hus att ha bordet snett framför tv:n. Men det är ju lätt åtgärdat, så blev det som normalt. 

Gabriel fick äntligen två nya pyjamasar igår. Ja jag hittade två på loppisen också, men dom var långärmade. Nu börjar det ju bli varmare i våra sovrum med tanke på solens strålar så det behövs snart kortärmat. Men jag hittade inga på loppisen, däremot hade min mors kollega några pyjamasar som jag kunde köpa. 

Så jag tog på en av dom igår och skrattade gott. Trots att den är kortärmad och även shortsmodell, så går byxdelen nästan hela vägen ner till fötterna. Inte så konstigt. Han har precis börjat använda storlek 86 och pyjamasen är i 86/92, vilket gör att den är lite större än en vanliga 86:a. Men som ni vet, beroende på vad kläderna är handlade, så är de olika stora. Jag har som jag tidigare nämnt precis börjat använda en body som det är storlek 80 i. Den är fortfarande lite för stor. Så det hänger verkligen på var man köper kläderna ibland. 

Idag har vi något som heter handla hemma. Många av våra butiker och caféer har öppet till 21 ikväll. De har extra erbjudanden som bara gäller denna dag. Det brukar vara en trevlig kväll med lite allt möjligt. Ett år vet jag att jag fick 50% rabatt på ett par skor jag verkligen ville ha. De hade lagt lappar i ballonger där det stod vad rabatten skulle bli, och jag fick då halva priset och jag sa ju inte direkt nej om vi säger så. En afton man kan passa på att äta något mysigt, handla lite eller bara kika. De caféer som har öppet har inte alltid erbjudanden, men ett av fiken har tidigare haft olika uppträden dessa kvällar i form av någon trubadur eller sådär. Så mysigt! Så ikväll ska jag ut och jaga lite efter pyjamas och framför allt en jacka att ha nu under vår och försommar. 


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag