Bilder från fotograferingen

 Idag har jag fått många roliga upplysningar. Dels fick jag en app från fotografen. Alla fotografier är nu färdigredigerade. Så snart får vi våra tavlor och fotoalbum. Vi har använt oss av Josefin här i Vetlanda. Hon är så fantastiskt duktig! Har en mysig studio med mängder av grejer som hon kan använda. Både vad gäller kläder och möbler. Hon samarbetar med ett bageri så hon kan även erbjuda "smash the cake". Hon har som bas en bakgrund i trä som passar upp till ettåringar, sen har hon en vit bakgrund som hon kan byta till två eller tre andra färger. Så det finns alternativ. För att finna mer information om Josefin har ni hennes hemsida här - Josefins foto.

Här nedan får ni se tre bilder på våra grabbar. Fotograferingen är ju för att Gabriel har fyllt ett år så han är i fokus, men samtidigt skulle det vara några bilder även med Lucas. Så det blev lite blandande bilder. Men visst är dom helt fantastiska?! Bilderna är skärmdumpar från en app som Josefin erbjuder. När hon redigerat färdigt alla bilder man valt mellan, får man dom till sin telefon. Så smidigt! Dessa använder jag när jag lägger upp lite bilder både här i bloggen, men också på facebook eller instagram, sen inväntar vi ju såklart dom bilderna som vi valt som förstoringar och sådant. Men snart kommer dom.




Sen fick jag ett SMS idag som gjorde mig upprymd. Det var information från försäkringskassan. Nu efteråt är jag lyrisk. De är äntligen klara med när jag ska få gravidpenning. Jag ansökte om det för drygt en månad sen. Och nu ska jag då få pengar, vilket är skönt för det börjar bli lite skralt i plånboken. Jag har ju inte kunnat ansöka om föräldrapeng för jag kan inte få det samtidigt, så det blir ju ett litet glapp här, men de hann färdigt i tid så jag kan få pengar nu. Skönt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag