Sterilisera flaskor!

 Idag är en sådan där dag då jag inte gjort något, men ändå passat på och gjort lite småfix. Eller ja bara en grej men väldigt viktigt. Idag har jag steriliserat flaskor till Gabriel. 

Som jag nämnt tidigare använder vi pump, flaskor och även nappar från MAM. Smidigt när allting passar i varandra, eller ja inte napparna såklart, men jag gillar att de har nappar för de minsta. Vi har köpt en napp för 0-2 månader. Sen har vi även köpt nappar för 0-6 månader men vi väntar lite med dom då skölden var lite för stor. 


Det finns två riktigt bra fördelar med MAM och deras flaskor - de är enkla att sterilisera och de är anti-kolik främjande. 

Vi steriliserar flaskorna i micron, supersmidigt! Man delar dom i fyra delar (så som på bilden, där finns fyra flaskor). Delen till vänster är bottnen, man tar locket till höger och möter upp 20ml och häller i bottnen. Sen ställer man nappen till flaskan i bottnen, skruvar dit flaskkroppen lite löst, och sist korken på. Samma sak med alla fyra flaskor och sen in i micron. En flaska ska vara inne i tre minuter, men man kan ställa in flera samtidigt. Då ökar man bara tiden med en minut per flaska. Så smidigt! 6 minuter senare är flaskorna steriliserade. Så enkelt! 

Samma sak med nappar. Man kan sterilisera dom i asken man köper dom i och in i micron. Jätteenkelt! Det gillar jag med MAM’s produkter, de är smidiga och enkla att använda, både i själva användningsområdet men också i rengöring och förberedelse. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag