Bajsbrist och skitväder

Nubbar jag blivit DEN mamman. Den mamman som berättar om sitt barns bajs. Eller i alla fall bristen på bajs. Gabriel har inte bajsat på ett dygn. Helt normalt eftersom han nu bara får ersättning, är det lättare att få just förstoppning och framför allt i början få magen ska vänja sig vid att bara få ersättning. Men vad jobbigt det är som mamma och se att sin lille bebis verkar ha lite ont i magen. Men när Jonas går upp ska Gabriel få ett bad och efter det ska jag ge Gabriel massage för hans lille mage. Jag gick ju en massagekurs med Lucas, lite kunskap har jag kvar och på 1177 finns en jättebra sida med bilder på hur man masserar magen på sitt barn när de har ont i magen och kanske har svårt att bajsa. Detta kan man göra på större barn också, inte bara spädbarn. Men förhoppningsvis blir han snart bra i magen igen och kan tömma den självmant utan hjälp från mig. 

Det är dessutom skitväder idag. Snöblask som faller. Jag hade tänkt ta mig en härlig promenad med Gabriel, köpt lite kläder och tagit det lugnt. Men vi sitter hemma istället och tar det lugnt och inväntar bajset i blöjan helt enkelt. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag