1 månad och shopping

 Jag vet inte om jag berättat det här i bloggen, men jag har sedan några månader tillbaka letat efter den bärsele jag hade när Lucas var nyfödd. Jag fick den billigt av en kollega till min mor. Jag vet att den finns kvar i min ägo, jag kan se en bild framför mig där den ligger på bordet. Det bord vi köpte efter jag flyttar in hos Jonas. Men efter flytten till huset hittar jag den inte. 

Jag har letat i de sista kartongerna som inte är uppackade, i förrådet och andra skrymslen men ingen sele. Så irriterande! Och nu har jag insett att vi behöver en, Gabriel vill bara vara i famnen på oss eller kanske i vagnen eller bilstolen. Så jag skickar en bild på när Gabriel först är vaken i min famn och sen snabbt efter när han slocknar till min mor. Texten till sista bilden var typ ”jag måste köpa en bärsele nu när det blir babyweek.” Vad får jag för svar? Jo, hon undrar om det är fel på den jag har i källaren. Jag har alltså haft selen i vår gemensamma lägenhet men sen har den följt med ut till mina föräldrars hus och legat där en tid! Galet. 


Gabriel trivdes jättebra i delen när vi fick in den i måndags, så jag hoppas han blir nöjd och inte skriker lika mycket.

Lucas fick hjälpa mig vid lunchtid då Gabriel ville äta samtidigt som min mat blev klar. 

Gabriel blev en månad igår! Tiden går verkligen så fort! 

Idag började babyweek på Lekia i Vetlanda. Det är så himla bra! De har nästan alltid 25% på alla babyartiklar under detta evenemang plus stred har bra priser på bilstolar och annat. Vi köpte en babysitter, ett gym och en bilbarnstol. Stolen behövs inte förrän om fem månader, men lika bra att få det gjort. Vi sparade halva priset i alla fall på stolen. Gabriel gillade babysittern i ungefär 10 minuter innan han slocknade. 



Lucas är hemma denna vecka. Löser korsord istället för läxor. Något måste ju ske om vi säger så! Men visst är han rastlös ändå! Och mycket tv-spel blir det, vilket jag absolut inte tycker om. Fast vad ska jag göra? I vanliga fall är jag trött efter en natt med Gabriel och det är jag fortfarande. Men nu är det meningen att jag ska laga mat till Lucas med? Se till att han även äter lunch. Jag har haft möjlighet flera gånger denna vecka att vila, men det hinner jag inte eftersom Lucas är hemma och ska ha lunch. Och hur svårt är det inte för mig? Han äter ju inte så mycket olika så det är svårt att göra olika saker och inget går att värma upp dagen efter. Jag måste med andra ord stå och laga mat två gånger varje dag, och ta hand om Gabriel. Det är motigt kan jag lova! 

Fy vilken gnällig mamma jag är! Jag gnäller för att Gabriel håller mig vaken, jag gnäller för att jag aldrig får vila, och nu gnäller jag när min stora raring är hemma. Jag hoppas innerligt att Gabriel får något form av rutin snart så vi kan ta tillvara på stunderna i den. En rutin som kanske betyder att han alltid sover tre timmar på förmiddagen, eller att han inte äter lika många gånger nattetid, eller att han alltid vaknar med exakt samma tid mellan stunderna, ja vad som helst. Då blir det alltid lite lite lättare. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag