Filmmarathon och magdroppar

 Vår älskade lillfis har verkligen inte mått bra det senaste dygnet. Sent igår kväll insåg jag att han helt enkelt håller på att bli rejält förstoppad och vi kunde inte göra något. Men vid midnatt släppte äntligen en propp. Då bajsade han ordentligt och sen lugnade han ner sig. 

Nästan fyra timmar sov han sen och det var behövligt för oss alla. Medan Jonas fixade en ny flaska, bytte jag på Gabriel. Han hade kissat så mycket så pyjamasen var blöt. Efter byte och flaska ville Gabriel inte sova i vaggan mer. Han var så ledsen och vi insåg att det var stopp i magen igen. Så Jonas lade Gabriel på sig och till slut somnade båda två så. Jag låg bredvid, tårar kom och sen somnade även jag. Vi vaknade ett par gånger men lyckades sova en del fram till 10-tiden. Jag gjorde en flaska för att sen åka till maxi. 

Jag är så glad att vi har vårt maxi. Där har vi apoteket hjärtat. Med andra ord slapp jag åka till flera ställen och handla. På apoteket köpte jag magdroppar till Gabriel och sen in på maxi för att handla mer ersättning och lite grejer till oss andra i familjen. 

Väl hemma fick vi snabbt i Gabriel dropparna, vi fick i oss frukost och sen var det bara att bänka sig i tv-rummet. Det var liksom vara att inse att Gabriel skulle få en dålig dag. Tur vi började titta på captain america and the winter soldier igår. Det gjorde att vi idag kunde titta på Avengers age of ultron och nu även Captain america civil war. Det har blivit många pauser eftersom Gabriel har skrikit och behövt oss flera gånger. Enda gången han varit riktigt nöjd är när han fått ligga på oss, då har han till slut somnat. 





Min bror Tony och hans sambo Madde kom förbi denna dag  de hade med sig presenter till Gabriel och vi fick en stunds samvaro med andra. Så härligt. Och det bästa av allt, Gabriel fick äntligen bajsa igen! Vilken lättnad! Efteråt var han nöjd och vaken så Tony och Madde fick mysa ordentligt. 

Nu ligger Gabriel och sover igen och denna gång i sitt babynest. Han verkar vara ganska tillfreds med sig själv nu. Så vi är glada och nöjda och då är vi glada och nöjda. 

Jag är glad att Lucas inte varit hemma denna helg. Han hade nog inte varit lycklig om han varit hemma och fått höra Gabriel hela tiden. Förhoppningsvis går denna natt bättre än den som varit, Lucas är ju mest beroende av sömnen eftersom han inte orkar dagarna annars med sina diagnoser. Så nu hoppas vi natten blir bättre än den som var så Lucas vardag funderar helt enkelt. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag