Söndag och ventilation

Idag är det söndag och klockorna har ställts fram. Jag har inte märkt av det något speciellt. 

Inte har vi gjort speciellt mycket heller. Lucas har inte varit hemma, det är pappahelg. Så vi tog faktiskt en rejäl sovmorgon här hemma. Eller egentligen inte, om man ska tänka på att vi dragit fram klockan. Hela veckan har vi gått upp runt 8 eftersom Lucas varit sjuk, idag gick vi upp vid 9 så det är ju egentligen ingen skillnad. 

Vi var en sväng förbi Rusta. Hittade färg jag kan tänka mig att låna Lucas rum i men han ska självklart få vara med och ha en åsikt. Han vill ha ett rum som är blått och rött. Och jag har tack vare Jonas fått en idé. Eftersom Lucas snart fyller år kan han i present få sådana klistermärken man sätter på väggarna. Dessa ska föreställa minecraftfigurer. Jag gick igång på idén direkt men vill ju såklart ha iordning väggar och golv med såklart. Tänk att måla om rummet, lägga golv och sen när han fyller år, fylla väggarna med minecraft och sen inreda med röda detaljer. Garderoben kan målas röd, likaså hans hylla, sängbord och byrå. Man kan byta lampskärm till en röd, och jag funderar dessutom på att leta efter en röd ljusslinga. Alltså en sådan med typ små bollar fast i röda nyanser. Det skulle vara kul! 

Gabriel gjorde en repris från igår. Han är trött men kan inte sova. Så kl 18 tänkte han äta igen fastän han åt knappt två timmar tidigare. Så jag la honom i vagnen och han somnade. Han vaknade, jag skrev till Yasmine och det blev en gemensam promenad. Så skönt att få bubbla ur sig alla irritationer man har nuförtiden. Det bästa är ju att Yazz och jag är så lika i vårat tänk, samtidigt som vi ändå kan vända på det och se från någon annans vinkel. I detta fall - hur ser Jonas på det. Så vi pratade massor, mina ögon tårades flera gånger men jag började i alla fall inte gråta. 

Nu ska jag fundera mer kring detta med lucas rum och det. Kanske mäta lite så man har dom siffrorna när saker och ting väl är bestämt. Skulle vara så kul att få renovera lite igen, det är dags att sätta vår egna prägel på huset nu. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag