Gabriel växer för fort!

 I veckan plockade jag undan en hög med kläder som Gabriel vuxit ur. Det är storlek 50 och jag vet att många bebisar inte ens använder den storleken. Men jag gjorde det till Lucas så vi valde att förbereda oss för den storleken till Gabriel också. 

Vi har faktiskt inte köpt så mycket i denna storlek, en pyjamas och ett set med byxa och body. Overallen vi köpte var storlek 50/56, dessutom har jag sparat lite från Lucas kläder. Sen fick jag med lite när jag köpt storlek 56 begagnat. Så vi har inte köpt mycket, men vi har behövt allt vi haft så det var lagom helt enkelt. 

Men varför växer de så fort?! Det behöver inte gå snabbt, det får gärna ta tid. 

Nu har han i alla fall bara storlek 56 och börjat gå upp lite mot 62. Beroende på var man köper kläderna så är de ju mindre eller större i storleken. Så vi använder från båda storlekarna nu. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag