Namnsdag, psykbryt och helg

 Nu har det gått ett par dagar sen senaste inlägget men jag har ärligt talat inte orkat uppdatera er. Det har varit så påfrestande denna vecka att jag vet inte vart jag ska ta vägen. 

Lucas har varit hemma hela veckan eftersom han vaknade med förkylning i måndags. Eftersom han inte var symtomfri i onsdags, blev det att stanna hemma en hel vecka. Och vilken vecka! Jag är ju trött av sömnbristen jag får när jag är själv med allt på nätterna. Sen på vardagarna har jag inte hittat någon tid för vila ännu, tvärtom är det svårt eftersom Gabriel gärna somnar på mig. Det gör mig trött, rutiner för mitt egna matintag försvinner och så vidare. Men denna vecka skulle jag laga mat till Lucas också. Så nu blev jag extra trött helt enkelt och att vara hemma med en rastlös pojk utan stimulans är verkligen en utmaning! 

Idag lördag fick han sitt vanliga psykbryt redan innan kl 8! Allt gjorde han för att trigga igång mig. Jag menar verkligen allt. Så det slutade med skärmförbud, gap och skrik, allt innan klockan ens var 9. Bra lördag. 

Gabriel hade namnsdag i onsdags. Hade jag ingen aning om men nu vet vi det. Svårt att fira någon som inte förstår något. Inte för att vi firar namnsdagar men vi säger i alla fall grattis på namnsdagen. 

Våffeldagen dök upp med! Jag som inte ätit våfflor på över fem år njöt ordentligt! Så pass mycket att jag åt våfflor även dagen efter. 

Förutom lucas och hans utbrott, är det helg med allt vad det innebär. Fredagen spenderade i soffan och tittandes på först bäst i test på SVT play. Vidare till fyran för att se deras nya satsning masked Singer och för att sedan avsluta på Disney+ och deras Falcon and winter soldier. Idag lördag har vi tittar på första wonder woman, ja efter att Lucas haft sina utbrott och det, och nu ikväll tittade jag och Jonas på den wonder woman vi fått vänta på efter alla restriktioner. Den kom äntligen till HBO. Rätt bra film men medioker om man jämför med de förra filmerna i filmserien. 

Gabriel har dessutom mått dåligt idag. Ont i magen och trött på grund av avbruten sömn hela dagen i princip. Men förhoppningsvis blir det bättre imorgon för lilleman! 



Våffeldagen


Köpte blommor på torget i tisdags och lyckades plantera dom. 



Det sättet Gabriel numera anser är det enda sättet för allt - att sitta i våra famnar och sen gör vi ingenting. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag