Första dygnet typ själv

 Gabriel är nu 15 dagar gammal. Ikväll åker Jonas till jobbet för första gången sen Gabriel föddes. Därför har jag denna förmiddag varit ensam med båda smågrabbarna. Det har väl typ gått bra. Gabriel har skrikit mycket men det var mitt fel. Han får från och med idag bara ersättning och ingen bröstmjölk. Så han får lite knip i magen. Jag trodde han behövde bajsa på morgonen så har fokuserat på det, men nix, efter ett tag insåg jag att han var hungrig också. 

Lucas kom iväg till skolan och sedan blev det lugnare. Vid 10 hade jag och Gabriel en tid hos BVC. Vikten går uppåt så vi är supernöjda! Vi pratade om amningen, ersättning och även om Lucas. Eftersom han tar mycket tid i anspråk, är det inte värt att stressa upp sig över amningen som inte fungerar. Bättre att vara nöjd med de 14 dagarna som faktiskt fungerade. Jag har dåligt samvete, men jag kommer över det också. Man vill ju ge de bästa till sina barn och det är ju bröstmjölk, men jag kan inte så jag måste finna mig i det. Ni som inte kunnat amma, hur har ni tagit er förbi det? 

Jag måste se de fördelar som finns - Jonas kan hjälpa till med matningen och jag kan göra annat med exempelvis Lucas, eller sådant som behöver göras hemma. Nu kan vi dela på den biten också. 

Som nu exempelvis - jag kan åka till affären för att handla när jag vill, behöver inte planera in det mellan två amningsmoment. Gabriel sover och Jonas är vaken, inget hindrar mig, ja förutom att jag vill se klart avsnittet av serien jag tittar på, sen ska jag åka. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag