Sjukhusfri!



 Klockan är 02.55 och här skriver jag ett inlägg. Ska man säga ”igår” eller ”idag” om fredagen? Det är ju igår egentligen men samtidigt är det ju idag eftersom jag inte sovit hela natten ännu, eller? 

Vi lägger mina funderingar åt sidan och berättar om fredagen istället. Lucas for till skolan och jag, Jonas och Gabriel styrde bilen mot Jönköping. Dags att ta reda på mer om Gabriels blåsljud. Jag måste säga att Ryhov är ett logiskt sjukhus. De har verkligen tänkt till när de byggt upp det. Eller kanske inte när de byggde de, men de har jobbat fram något bra. Det är lätt att hitta eftersom de har en utmärkt karta och ett bra system med sina bokstavskuber i taket. Jag har aldrig några problem att hitta, däremot att hitta tillbak till huvudentrén. Jag har jättesvårt att gå samma väg tillbaka, vänster innan blir höger nu ä och tvärtom. Så där är jag alltid snurrig. 

Först fick Gabriel göra ett ultraljud tätt uppföljt av ett EKG. Jättemysig personal till båda. Strax efter kom barnkardiologen och berättade att det fanns inget mer blåsljud! Wihoo! Inga fler resor till Jönköping, check på den! 

Vi stannade till vid IKEA och köpte tvättlappar samt fotoramar. Jag vill ha en fotohögtid i trappen Sonja tänkte lägga till lite där nu. Vi hängde upp en del foton när vi flyttat in, sen stannade det av. Förhoppningsvis kommer vi igång med den nu igen. 

Innan vi åkte från Jönköping, stannade vi såklart på subway. Alltid subway liksom. Sen for vi mot Eksjö. Jag var seriöst mer orolig för det sjukhusbesöket. Men för en gångs skull gick det bra. Snabbt in och gjorde hudtestet och en vikt. Sen kom barnmorskan och berättade att Gabriel ökar i vikt och gulsoten går äntligen ner. Så vi slapp blodprovet och fick äntligen åka hem utan en ny tid i bakfickan.


Kvällens mys bestod av bäst i test. Har ni sett det? Så himla roligt! På djupaste allvar försöker deltagarna klara av olika tester och oftast så fort som möjligt. Jag skrattar högt åt vissas idéer. Vi myste med godis och popcorn. Jag är glad att Lucas äter lite popcorn nu, då kan vi mysa mer tillsammans. Innan åt han chips men det var längesen. Nu när man låter skalet vara kvar på chipsen, tycker Lucas dom är äckliga. Jag argumenterar inte emot. Det är en fight jag verkligen inte kommer ta.

Nu känner jag tröttheten smyga på igen så jag tackar för mig och ha en bra lördag när ni kommer igen.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag