Uppdrag köksskåp påbörjat

Måndag eftermiddag drog jag äntligen igång med köksskåpen. 

När vi flyttade in i huset sa vi att det är ju bra med alla dessa skåp. Vi (framför allt jag som påpekar det högt) ångrar detta så! Det finns fyra överdubbelskåp, ett överhörnskåp samt ett enkelskåp nertill. Det finns såklart även skåp under diskbänken för sopor och sådant, samt grytskåp och lådsats. Men det är de övriga skåpen vi ska prata om idag. Plus en hög garderob.



Här ovan ser ni vår ”garderob” i köket. Det fanns två hyllor när vi flyttade hit men det har ju definitivt inte räckt! Och på denna bild är det ”städat” bland grejerna. Men denna garderob har varit ett jobbigt moment. Man får flytta på allt för att komma åt det man vill. Det har varit en salig blandning av grejer, men mest Tupperware. Stora vispskålar, mindre skålar till exempelvis chips/popcorn, matlagningsgrejer, fritös med mera. Men ingen direkt ordning direkt. 



Här är ett av våra överskåp. Vi har idag fyra sådana skåp - ett är till tallrikar och glas, ett har blivit en form av barskåp, det tredje är en blandning av grejer till matlagning, kakor, godis och annat som inte passar in någon annanstans. Sen har vi detta skåp. Nu har jag hunnit tömma lite, men ni ser ju hur mycket grejer! Samma sak här, en salig blandning men ändå lite mer ordning än de andra skåpen. 



Här är en bild av grejer från framför allt garderoben. Plockade fram allt och sorterade vad som ska vara var. Det är inte lätt, för allt detta använder vi minst ett par gånger i månaden, många av dom flera gånger i veckan, hur ska man sortera då? 

Jag har som sagt bara börjat, jag har gjort klart i garderoben och likaså i överskåpet, men jag har mycket kvar. Jag måste ta lite i taget, både igår och idag har vi tagit en promenad så foglossningen har varit mer närvarande dessa dagar. Imorgon ska jag åka till Jönköping på förmiddagen, sen blir det - om jag orkar - lite plock i köket på eftermiddagen. Kanske blir jag kör med något skåp så ni kan få lite nya bilder. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag