Alla hjärtans dag

Idag är det alla hjärtans dag, inget vi egentligen firar men samtidigt tycker jag det är mysigt att uppmärksamma dagen lite i alla fall. 

Jag kan ju aldrig hålla mig, så när klockan slog midnatt ville jag ge Jonas en present jag köpt. Och efter att ha fått tjata lite fick jag göra det. Vi båda älskar musiken från bandet Kent och de har ju en alldeles särskild sång som många har på sina bröllop och sådär. Detta är inte ”vår” sång, men jag valde denna tavla ändå. 



Texten är refrängen ur låten ”utan dina andetag” och så fin. 

Det är egentligen två gåvor i en - texten är mitt tecken på kärlek till Jonas, och att det är en tavla, ja det är inredningsdetaljen för att fira att vi bott i vårt hus i ett helt år! 



För att fira alla hjärtans dag valde vi idag att gå till pinchos. Troligtvis var detta sista gången vi hann göra något bara Jonas och jag innan bebis kommer. Och det var mysigt! Det var första gången för oss båda som vi var där och vi blev inte besvikna. Jonas valde plankan och cheeseburgaren, jag valde risotto och fish and chips. Sen kunde jag som alltid inte låta bli halloumifries och jag såg även mozzarellasticks. Det var ju bara två mozzarella så de klarar man väl tänkte jag. Men oj! Visst det var ju små portioner men bebis valde att ligga och buffa på min magsäck idag så jag har faktiskt inte varit hungrig, så de va kämpigt att få i sig maten. Vi väntade lite och sen beställdes det churros till efterrätt, väldigt goda! 

Troligtvis kommer vi gå dit igen, kanske som en mysig grej vi kan göra varannan månad eller något, bara vi två själva. Men Lucas blev lite avundsjuk så vi får väl se om vi kan ta med honom en gång och om han äter hamburgaren men troligtvis inte. Och att bara äta pommes måste ju bli jättetråkigt.


Under året som gått har det ju hänt otroligt mycket! Men det största är nog bilden ovanför. Dagen vi äntligen kunde berätta för alla att vi väntar tillökning. Lucas blev så glad när vi berättade för honom om det kommande syskonet, han har länge velat ha ett syskon. Så när vi äntligen kunde berätta blev han riktigt lycklig, vilket jag tycker denna bild visar. 

Självklart har det hänt mer - vi fick en liten gräsmatta så Lucas numera har en egen studsmatta. Vi har renoverat ett rum helt och hållet, bebisens såklart. Köpt nya möbler som passar bättre i huset än i den gamla lägenheten. Ja mycket har hänt och mer kommer hända.  Men vad? Ja det vet vi inte än, framtiden får visa. 


Så här glada var vi för ett år sen när vi äntligen fick nycklarna i handen och kunde låsa upp dörren till vårt hus.



 Jag är så glad att jag har Jonas vid min sida. Utan honom hade jag inte stått där jag står idag. Det är så underbart att vi ska dela framtiden tillsammans. Varje dag är ett nytt äventyr känns det verkligen som. Nu längtar vi båda efter vem det än är i magen, när kommer du? Vi vill ta del av en ny tid i våra liv nu!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag