Helgen utan blogg

 Jösses så lite jag har bloggat i helgen! Och jag kan faktiskt bara skylla på en enda sak - Lucas har inte varit hemma. 

I torsdags åkte lucas till mormor och morfar. Det var en enorm lättnad för mig eftersom jag knappt fick sova natten till torsdag. Visst det händer alla att man har sömnbrist, men den energin och orken man behöver för att hantera Lucas, den finns helt enkelt inte just nu när man både är tung och trött. 

Jag har insett att när Lucas inte är hemma, försvinner alla våra rutiner. Vi åt ingen middag i torsdags. I fredags skulle vi gjort hemmagjord pizza men det blev nötkebab hos en av stans pizzerior, eftersom Lucas inte var hemma och han äter inte pizza. På lördagen var det meningen att vi istället skulle göra pizzan men eftersom Lucas än en gång ville stanna hos mina föräldrar, blev det ett vi ringde till en kompis. Om det blev så att vi skulle åka dit, handlade vi färdiga maträtter på maxi för att det skulle vara smidigt. Vi kom aldrig iväg till någon kompis.

Så matlagandet har hamnat på is denna helg och likaså bloggen. Utan de vanliga rutinerna faller jag bort i allt känns det som. Nu till veckan blir det förhoppningsvis bättre igen. Det är inte bara det att Lucas är iväg, han har ju haft lov också och då blir det alltid annorlunda med lunch och sådant. 

I torsdags började vi i alla fall spela ett snart 6 år gammalt spel. COD black ops III. Det första multiplayerspelet jag spelat som handlar om att skjuta andra spelare. Jag fastnade direkt och har efter det spelet fyra spel till från COD. Slutade dock spela dessa för två år sen då jag insåg att de inte är roliga längre. Spelen i sig är coola men nej, de har förstört själva grunden i spelet. 

En kväll stod jag ut med att sitta i soffan. Sen möblerar vi om tillfälligt i vardagsrummet. Bordet flyttades så fåtöljen kan stå mitt framför tvn. Så vill jag ha det när jag spelar. Jag spelar ju i vanliga fall vid en mindre skärm och sittandes i en gamingstol, men det tycker inte mina fogar om just nu. 


Så hela helgen har vi i princip spelar eftersom Lucas inte varit hemma. Och det har varit läkande för mig! När jag inte kan ta ut mina aggressioner på gymmet och tunga vikter, är ett spel där allt handlar om att skjuta flest helt enkelt en bra urladdning för mig. 

I fredags fick jag ett märkligt gravidsymtom. Mitt vänstra bröst blev ömt. Först trodde jag mjölkstockning men varför få de innan bebis kommit? Men de släppte i alla fall och jag tänkte inte mer på det. På lördagen däremot! Dagen va utan problem men på kvällen gjorde det mer och mer ont. Till slut ringde jag förlossningen för jag var så påverkad av det. De trodde som jag, mjölkproduktionen är igång. En Alvedon och sen vila. Det tog lång tid innan jag somnade och jag var lätt hysterisk. Tårarna rann för det gjorde ont, näsan blev täppt och jag försökte skratta med det var mer gråt och då skrattade jag ännu mer. Stackars Jonas! 

Idag söndag har jag inte känner något. 



Jag funderar på om vi ska göra om badrummet uppe. Det är egentligen ingenting jag vill, eller i alla fall inte just nu. Det är ett badrum som bara används av mig och Lucas. Jonas använder det nattetid men annars borstar han tänderna nere. Så tanken har varit att vänta med detta badrum eftersom både det på första plan och andra plan är i större behov av upprustning, eftersom våra gäster använder dom badrummen också. Men röret under badkaret har spruckit så vi ska byta ut det, och varförnintr bara fixa golv och väggar samt inredning när vi ändå är igång liksom? Tror inte vi byter badkar men toalett och handfat samt spegeln ska bytas. Jag vill ta bort bidén och sätta någon form av låg hylla istället då man kan ha korgar med exempelvis trosskydd/tamponger, extra toalettrullar samt alla flaskor med tvål/schampoo till barnen där. Sen är jag nog nöjd. Vi har en garderob som förvaring på toaletten och den är faktiskt ganska bra så jag tror inte vi byter ut den. 


Hur har ni gjort och tänkt vid renovering? Har ni tips till mig var jag ska leta efter schyssta grejer?  



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag