Söndagsångest fast jag jobbar ju inte?

 Idag på förmiddagen insåg jag att trippen till svärföräldrarna i helgen var verkligen välbehövligt. Trots att det var jobbigt att sitta i bilen så länge, var det en fantastisk avkoppling från allt här hemma. Visst pratade vi om Lucas och visst mådde jag dåligt när han kom på tal, med tanke på den gångna veckan, men det var behövligt. Numera kan lucas svara på SMS i sin telefon så jag skickade kanske fler mess än jag behövde.

Så på söndagen vaknade jag utvilad redan 06.15 och det gjorde ingenting eftersom jag sovit hela natten. Men idag har jag varit så trött! Det märks att jag gjort mer och varit vaken mer det senaste dygnet för det betalade sig idag. Supertrött och foglossning deluxe. Men för en gångs skull var det helt värt det. Sen att min syster tidigare ikväll skrattade åt mig när jag knappt kunde ställa mig upp eller gå, jaka den bjuder jag på.

Men nu ligger jag i sängen. Ångesten har slagit till. Hur blir morgondagen? Lucas kunde nämligen inte somna ikväll, tog nästan 1,5 timme, till skillnad från tidigare kvällar när han somnat på direkten. Varför kunde han inte somna? Understimulerad? Orolig inför skolan imorgon? Är det något annat? Jag har ingen aning men jag fruktar tyvärr det värsta - han vill inte gå till skolan. Men vi får se imorgon. 

Vi skruvade ihop vaggan idag, eller ja vi försökte. Men efter att ha kämpat ett tag inser vi tyvärr att den ena skruven är sönder, det finns inget mönster för skruvmejseln att fästa i. Vi får se om vi kan lösa det, annars blir det att köa bara vaggan utan ställningen. Det är ju inte meningen att den ska vaggas, så för den delen spelar det ju ingen roll.

Jag hade också tänkt packa om våra väskor inför stundande förlossning. Jag har ju insett att när jag och bebis åker från BB, får Jonas garanterat inte komma in och hjälpa oss ut. Så hur ska jag få med mig en bebis på armen, en skötväska samt en stor sportbag? Jag har ju alltid min sportbag som lättare bagage när jag reser någonstans. Men jag inser att den kommer vara för stor. Min tanke är istället att jag ska packa mitt egna i en ryggsäck. Jag behöver egentligen inte så mycket, det som tar plats är tyvärr necessären. Men jag ska kolla över lite hur jag kan göra. Rent teoretiskt kan jag åka hem i samma kläder jag kom i, så jag behöver ju ”bara” ilägg till bh:n så jag inte läcker genom kläderna, min necessär och underhållning. Jag är inte mycket för att ta med massor så det blir någon korsordstidning och min läsplatta och laddare. Inte mer än så. I alla fall ska jag försöka hinna med att packa det imorgon. 

Jag hoppas min ångest släpper snart för jag vill sova. Jag vill inte att mitt barn ska må dåligt. Pratade lite med min syster om det idag, hon började fundera på om man helt enkelt ska byta skola, och det har min mor sagt med. Den skola lucas går på idag verkar inte vara intresserade av att ändra sitt beteende eller tänk alls. Vi får väl se vad rektorn säger, om man får kontakt med henne imorgon. 

Har ni haft en bra helg?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag