Taskig sömn igen

 Jag trodde jag hade fått ordning på min sömn nu. Eller i alla fall att sova på nätterna. Men det höll ju bara ungefär en vecka eller något. 

Igår somnade jag runt midnatt och sen vaknade jag vid 3 igen typ. Vid 7 gav jag upp, gick ner och åt en smörgås. Upp igen och somnade efter mycket snurrande om igen. För att orka med dagen, bryggde jag kaffe. Drack sista koppen strax efter middagen, vilket aldrig varit problem de andra hångernanjag druckit kaffe. 

Nu inatt somnade jag långt efter 2 och vaknade innan 5 igen. Fortfarande inte lyckats somna om. Idag kommer Lucas hem och jag tror han får sova hemma inatt. Hur slankat orka engagera mig i hans ledighet när jag själv inte får sova? Jag kommer inte kunna ”vila mig i form” speciellt mycket heller inför förlossningen, eftersom Lucas kräver sin del av min uppmärksamhet. 

Jag trodde verkligen jag fått ordning på rutinerna igen. Jag är supertrött helt ärligt! Ögonen går i kors, så varför kan jag inte somna om igen? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag