Hur länge pratar folk i telefon?

 Igår hade jag och Lucas en bra frukost. Men självklart grusades allt av att det inte gått bra i skolan. Kanske för att de enligt mig har gett missvisande information än en gång. 

De skulle åka skridskor igår. De sa inte när men jag antog att det skulle vara på gympan. Det finns ingen utrustning att låna så de barn som inte tog med sig egna grejer, fick göra andra vinteraktiviteter. Enligt Lucas var dessa aktiviteter att leka på en liten plätt bredvid isbanan. De fick inte kasta upp snö och de fick inte gå på isplanen. Om det nu är som Lucas säger, att de som inte hade grejer med sig fick leka på en lite yta, alltså inte åka pulka eller liknande, så hade jag blivit förbannad. Lucas varken kan eller vill åka skridskor, många familjer har inte råd med skridskor, varför ska dessa barn straffas?! Kunde de inte fått åka pulka eller lekt på den stora gården? 

Jag bestämde mig för att nu var det dags att ringa rektorn och klaga. Det här är ett beteende som inte är ok enligt mig. Dessutom, det var så sent som dagen innan vi fick veta om denna ändring om gympan. Lucas blev ledsen och orolig att han skulle vara den enda som inte hade med sig skridskor så han ville ju ha med sig bara för att ”inte vara den enda”. Jag berättade lugnt att nej du är inte den enda och hoppades helt enkelt på att jag skulle ha rätt. 

Jag ringde dom sagt rektorn men hon pratar i telefonen. Jag ringer en gång till lite senare men hon pratar fortfarande i telefon. Lämnar namn, nummer och ett meddelande så får hon ringa upp. 

Idag skulle jag ha sovmorgon. Det fick jag ju hoppa över eftersom rektorn aldrig ringde igår. När ringer hon idag? Ingen vet så jag går upp som en zombie för jag har såklart ältat allting i huvudet under natten. Det var den vilan som mor gav mig när hon tog Lucas. 

Nu är klockan 11.37, jag har än en gång ringt rektorn och vet ni vad? Hon pratar fortfarande i telefon! Helt sjukt! Om man ser att någon har ringt, två gånger under 20 minuter igår och nu igen, man vet att den som ringer har ett barn med diagnoser så det är säkerligen något viktigt som ska fram, hör man inte av sig då? Om hon är upptagen hela dagen ja men maila/smsa de då så en annan inte går och väntar!

Jag har fler samtal att ringa men jag kan inte ringa dom förrän jag fått tag på rektorn eftersom allt hänger ihop. Så gissningsvis kommer jag inte få prata med henne idag heller. 

Det är ju tur att man kan nå rektorn när det är den man ska prata med, usch vad trött jag blir

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag