Måndag, ny vecka och inget roligt humör

 Måndag och vi är inne i februari, månaden där bebis beräknas komma! Helt galet vad tiden gått fort. 

Men även denna måndag är solkad av Lucas humör. Idag har jag nog en stor del i det så det är inte bara hans fel. 

Igår kom han hem från sin biologiska pappa. Vi sa till honom direkt att: packa upp resväskan och packa ryggan inför skolan. Detta gick nästan på rutin senast men jag förträngde väl att det gått två månader sen han var ute. 

Men jag sa till honom och han svarade ”ja, absolut, det ska jag”. Men idag - resväskan var inte helt uppackad, och ryggsäcken var inte helt packad. Jag fick något konstigt magont igår. Jag önskar det var värkar/förvärkar men icke. Snarare är det väl att bebis för tillfället gör mig lätt förstoppad när det är trångt i magen. Så jag kunde inte riktigt fokusera på vad som hände igår kväll. När jag blir sådan här kan jag knappt gå i trappor, sätta mig eller något, det gör så ont! 

Nästa fel jag gjorde var att låta Lucas få oboy till frukost. Jag glömmer alltid hur omständig han är med hur han ska ”dricka”. Han sitter alltså med tesked och dricker den från skeden så att säga. När jag insåg att jag inte kommer kunna gå nerför trappen och hjälpa Lucas med ytterkläderna och de, ropade jag på Jonas. Han ska ju jobba nu inatt så gissa om samvetet blev svart.  Men han tog över hela morgonen och två minuter innan Lucas började skolan, traskade han äntligen iväg. 

Det är så tråkigt att Lucas ska bli sådan här på morgonen. Ha fixar allting så bra egentligen men ett motstånd och det är kört. Det blir för mycket för honom helt enkelt. 

Vi har jobbat med detta sen oktober och visst det har blivit bättre, men helt bra är det inte. Så jag oroar mig så mycket för hur det ska gå när bebis snart kommer. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag