En bättre lunch


 Jag tycker det är svårt att vara hemma hela dagarna. Jag äter så konstiga saker till olika måltider så jag vet inte vad jag heter eller vad jag gör. Vissa dagar äter jag inte ens alla måltider, utan buntar ihop dom och småäter lite då och då. 

Det ballade väl egentligen ur helt och hållet när vi hade Corona. Jonas åt typ aldrig men jag var konstant hungrig. Så jag åt panpizza till lunch och orkade kanske laga mat på kvällen. Annars blev det mackor. Och vi har egentligen inte kommit i fas med vår veckohandla efter det igen. Innan Corona va vi grymma på veckohandling. Jag åkte till maxi på måndagar och handlade så vi skulle ha mat till fredagsmorgon. Sen åkte jag och handlade det vi skulle ha över helgen. Sen började det om igen. Vinkade aldrig slut på något. Nu däremot kan de saknas mjölk mitt i veckan eller så är sylten slut eller vad som. Mycket irriterande. 

Men igår var vi och handlade och då passade jag på att köpa hem lite färdiga grejer. Inte panpizza och sådant utan lite andra alternativ. Så idag dl det bli soppa till lunch. Jag köper gärna Viktväktarnas soppor, tycker dom är supergoda. De finns på konservburk och lite olika smaker. Idag blev det het nudelsoppa och det passade mig perfekt! Ett ägg vid sidan av med så blev jag proppmätt! Jag är så nöjd med denna lunch, det kändes så fräscht! 

Vad vi ska äta till middag idag har jag ingen aning om. Lucas åker till mormor och morfar och imorgon strax efter lunch åker Jonas till Frövi. Eventuellt ska jag följa med, beror på om jag orkar helt enkelt. Så egentligen vill vi inte laga mat för då ligger de massa rester i kylen som ingen äter upp, vi glömde köpa både korvbröd och hamburgerbröd så inget sådant smidigt heller. Vi får se sen helt enkelt. 

Är ni fler som går hemma? Hur gör ni när ni är själva om att äta lunch? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag